Po prawie 10 latach badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Loughborough, zleconych przez spółkę Transport for London (TfL), powstał Standard Widoczności Bezpośredniej (DVS) dla pojazdów ciężarowych, które mają poruszać się na terenie Londynu i wokół niego. Wprowadzony w 2021 r. jako część planu burmistrza Londynu, mającego na celu wyeliminowanie wszystkich wypadków śmiertelnych i poważnych obrażeń w londyńskiej sieci transportowej do 2041 r., norma określa minimalne wymagania dotyczące widoczności bezpośredniej z kabiny pojazdów użytkowych o masie powyżej 12 ton, które mogą wjechać do stolicy.
Poza Wielką Brytanią, po przyjęciu unijnego rozporządzenia w sprawie ogólnego bezpieczeństwa pojazdów, 29 krajów, w tym każde państwo członkowskie UE, przyjmuje teraz również normę widoczności bezpośredniej opracowaną przez UNECE dla nowych ciężarówek od 2026 r. (i wszystkich istniejących ciężarówek od 2029 r.).
Elektryczna Volta Zero została zaprojektowana z myślą o bezpieczeństwie użytkowników miejskich dróg, pieszych, rowerzystów i kierowców. Kierowca Volty Zero siedzi na środku kabiny, znacznie niżej niż w konwencjonalnej ciężarówce, a jego linia wzroku znajduje się na wysokości około 1,8 metra. Takie rozwiązanie ułatwia komunikację wizualną między kierowcą a innymi osobami w środowisku miejskim. Przeszklona kabina Volta Zero zapewnia panoramiczny widok otoczenia z szerokim, 220-stopniowym polem bezpośredniej widoczności, a dzięki zastosowaniu kamer kierowca ma 360-stopniowy obraz otoczenia pojazdu.
Źródło: Volta Trucks
Utworzona: 2023-09-11