Wcześniej produkowano tu tylko pojazdy ciężkie, a teraz dołączą do nich serie lekkie i średnie, a także ciężarówki produkowane według jednostkowych specyfikacji (MAN Individual). Po rozbudowie z linii montażowej będzie zjeżdżać około 300 pojazdów i kabin dziennie w systemie trzyzmianowym, a zatem trzykrotnie więcej niż dotychczas. Ponadto wybudowano nową ciepłownię z kotłami na pelet, która wnosi wkład w planowaną neutralność zakładu w zakresie emisji CO2.
Ceremonia otwarcia fabryki po rozbudowie odbyła się z udziałem polityków, przedstawicieli władz centralnych i lokalnych, dziennikarzy i zaproszonych gości.

Rozbudowa zakładu jest kluczowym elementem transformacji firmy MAN. Głęboko zrestrukturyzowaliśmy naszą sieć produkcyjną. Dzięki temu jesteśmy znacznie bardziej konkurencyjni w tych trudnych czasachWraz z rozbudową utworzono około 1500 nowych miejsc pracy - obecnie w Niepołomicach pracuje łącznie ponad 2600 osób. Szkolenia nowych pracowników w zakresie wykorzystania systemów i narzędzi odbyły się w fabryce w Monachium, co zapewni utrzymanie jednolitych standardów we wszystkich zakładach sieci produkcyjnej.
podkreślił Alexander Vlaskamp, prezes zarządu MAN Truck & Bus SE.
Kraków to zakład o wysokiej efektywności. Jest tu montowanych około dwóch trzecich wszystkich ciężarówek MAN i kabin pojazdów ciężarowych o najwyższej jakości. Ponadto oferujemy pojazdy indywidualnie dostosowane do potrzeb naszych klientów
powiedział szef produkcji Michael Kobriger.

Przecięcie wstęgi. Stoją od lewej: starosta wielicki Adam Kociołek, szef gabinetu politycznego min. infrastruktury Tomasz Tomala, wojewoda małopolski Łukasz Kmita, członek zarządu MAN Truck & Bus oraz szef produkcji Michael Kobriger, posłanka Urszula Rusecka, prezes MAN Truck & Bus Aleksander Vlaskamp, szefowa projektu rozbudowy zakładu Anna Bentkowska, prezes zakładu MAN Trucks w Niepołomicach dr Richard Slovak, wicemarszałek woj. małopolskiego Łukasz Smółka i burmistrz Niepołomic Roman Ptak.
W przypadku pojazdów ciężkich fabryka pod Krakowem pełni rolę równoważącą możliwości wytwórcze zakładu głównego w Monachium, gdzie potrzebne jest miejsce na mieszaną produkcję ciężarówek konwencjonalnych i akumulatorowo-elektrycznych. Niemiecka fabryka znajduje się obecnie w fazie przebudowy pod kątem montażu zelektryfikowanych pojazdów. W przyszłym roku rozpocznie się tam seryjna produkcja pierwszej ciężarówek MAN eTruck.
Film prezentujący rozbudowę zakładu
Źródło: MAN Truck & Bus