Każdemu według potrzeb
Podwozia MAN eTGX i eTGS o dmc od 20 do 28 ton oferują pełną elastyczność dzięki trzem, czterem, pięciu lub sześciu modułowym, umieszczanym w różnych pozycjach akumulatorom oraz opcjom mocy: 333, 449 lub 544 KM. Pojazdy te mogą być bazą pod różnego typu zabudowy, zapewniają miejsce na mechaniczne i elektromechaniczne przystawki odbioru mocy, oferują programy jazdy dopasowane do konkretnych zastosowań oraz wiele cech typowych dla pojazdów budowlanych. Klienci mają do wyboru 9 rozstawów osi, 6 wariantów kabin, osie wleczone skrętne i nieskrętne, zawieszenie piórowo-pneumatyczne lub w pełni pneumatyczne.Nawet dla najkrótszego rozstawu osi 3,75 m możliwe jest zastosowanie pięciu akumulatorów o pojemności użytkowej do 400 kWh, co przekłada się na zasięg do 500 km bez doładowania (na podstawie analiz producenta). W przypadku typowych dziennych tras w logistyce budowlanej możliwe jest również zastosowanie mniejszej liczby akumulatorów, co pozwala na zwiększenie ładowności nawet o 2400 kg. Poza tym dział MAN Individual oferuje, podobnie jak w przypadku pojazdów konwencjonalnych, rozbudowane opcje indywidualizacji – od złącza ładowania CCS z tyłu po lewej stronie pojazdu, poprzez przygotowanie pod zabudowę podnośników koszowych i siódmy akumulator dla podwozi 6x2, aż po pakiety stylistyczne i komfortowe Lion S.
Usługi i doradztwo dostosowane do branży
Zarówno dla pojazdów z napędem konwencjonalnym, jak i elektrycznym marka oferuje umowy serwisowe i rozwiązania finansowe dopasowane do wymagań branży budowlanej, a także liczne narzędzia cyfrowe wspierające codzienną eksploatację. Wśród nich można wymienić m.in. cyfrową obsługę płatności za tankowanie bezpośrednio z poziomu pojazdu (MAN SimplePay), cyfrowe zarządzanie serwisem (MAN ServiceCare), a także aplikacje do zarządzania flotą (MAN DigitalServices).Dla elektrycznych ciężarówek dostępne są rozwiązania, takie jak MAN eManager M do monitorowania stanu akumulatorów i zarządzania ładowaniem, MAN SmartRoute służący do planowania tras przejazdu oraz MAN Charge&Go, czyli karta ładowania dla publicznej infrastruktury. Wiele z aplikacji cyfrowych można również obsługiwać za pośrednictwem aplikacji mobilnej MAN DriverApp.
Dostawca pojazdów oferuje również kompleksowe doradztwo w zakresie elektromobilności w ramach usługi eKonsultacje 360°, towarzyszącej wdrażaniu nowych ciężarówek elektrycznych. W ramach usługi MAN Transport Solutions klienci otrzymują indywidualnie dopasowane analizy dotyczące sposobu eksploatacji pojazdów oraz wymagań w zakresie infrastruktury ładowania.
eTGS 28.449 6x2-4 BL CH
MAN eTGS o mocy 449 KM został wyposażony w wywrotkę trójstronną Meiller Trigenius D316 oraz żuraw o udźwigu 23 ton metrycznych marki Palfinger. Model PK 24.001 SLD 5 podnosi maks. 6200 kg i może zostać wysunięty do niemal 15 m. Hydrauliczne podpory stabilizujące zamontowane są na ramie przed bocznymi zespołami akumulatorów po obu stronach, co zapewnia stabilność podczas pracy.
Skonfigurowany z czterema pakietami akumulatorów zestaw oferuje pojemność 320 kWh i zasięg do 400 km bez doładowania (na podstawie analiz producenta). Wąska, średniej długości kabina NN zapewnia dobrą widoczność przy wysokim komforcie pracy i obsługi.
TGS 35.540 8x2H-6 BL CH
Kolejnym pojazdem z żurawiem prezentowanym na stoisku producenta jest czteroosiowe podwozie TGS z silnikiem spalinowym D26 o mocy 540 KM oraz dodatkowym hydrostatycznym napędem na przednią oś HydroDrive, zapewniającym lepszą trakcję nawet na luźnym podłożu. Ten 37-tonowy pojazd przeznaczony do pracy z bardzo ciężkimi ładunkami został wyposażony w duży żuraw Palfinger o zasięgu 95 m, o maksymalnym udźwigu 30 ton, z możliwością wysunięcia do maksymalnie 22 m. Przednia podpora żurawia ma nośność 20 t.
MAN Individual oferuje już w wersji fabrycznej odpowiednie przygotowanie pod taką zabudowę. Ponadto, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi nadwozia, możliwa jest relokacja czujników radarowych asystenta awaryjnego hamowania, które w przeciwnym razie byłyby zasłonięte przez przednie podpory. Dzięki temu funkcja awaryjnego hamowania pozostaje w pełni dostępna.
TGX 33.640 6x4 BL SA
Ciągnik siodłowy TGX 33.640 również specjalizuje się w transporcie ciężkich ładunków. Dzięki dwóm osiom napędzanym bez trudu przenosi na drogę wysoką moc 16-litrowego silnika D38 o mocy 640 KM.
Pojazd został zaprojektowany do współpracy z naczepami wywrotkami i niskopodwoziowymi, a dmc zestawu może wynosić nawet 180 t. Długa i wysoka kabina GM sprawia, że ten ciężki, trzyosiowy pojazd doskonale sprawdza się zarówno w transporcie regionalnym, jak i dalekobieżnym.
TGM 18.320 4x4 BB CH
W segmencie klasycznych pojazdów z napędem na wszystkie koła producent prezentuje m.in. model TGM 4x4 o dmc 18 t, wyposażony w silnik o mocy 320 KM oraz wywrotkę trójstronną marki Ressenig.
Dzięki pojedynczym kołom na tylnej osi ciężarówka cechuje się wyjątkową zwrotnością i sprawnością manewrową – zarówno w terenie utwardzonym, jak i na drogach. Wąska, krótka kabina CC oferuje kierowcy kompaktowe, ale komfortowe stanowisko pracy.
TGE 3.200 4x4 BL
Prezentowane na Baumie 3,5-tonowe podwozie TGE 3.200 4x4 zostało fabrycznie wyposażone w kompaktową, wyjątkowo lekką wywrotkę trójstronną Meiller Trigenius. Dodatkowo pojazd otrzymał specjalne wyposażenie od MAN Individual, w tym solidną, wieloelementową osłonę podwozia, pneumatyczne zawieszenie tylnej osi, zwiększoną moc silnika do 205 KM oraz pakiet stylizacji Lion S, obejmujący zarówno elementy zewnętrzne, jak i wnętrze.
Seria TGE przeszła gruntowną modernizację i obecnie oferuje dodatkowe systemy bezpieczeństwa i systemy asystujące, nowoczesny ekran dotykowy oraz wiele innych udogodnień dla kierowcy. W standardzie znajdują się, m.in. system bezkluczykowy (Keyless Start) oraz wielofunkcyjna kierownica.
Źródło: MAN Truck & Bus