Jeszcze przed rozpoczęciem seryjnej produkcji modeli eTGX i eTGS w maju, wspólnie z naszymi klientami, zbieramy cenne doświadczenia dzięki pojazdom z pierwszej seriiW typowych zastosowaniach w transporcie dalekobieżnym elektryczne MAN-y pokonują od 400 do 600 km, a jeden z nich nawet 800 km dziennie z ładowaniem pośrednim. Ciężarówki okazały się oszczędne, zużywając średnio około 106 kWh na 100 km, pomimo zimowych warunków pogodowych w pierwszych miesiącach eksploatacji. Model eTGX zademonstrował swoje możliwości podczas trasy MAN Polar Express, pokonując 3000 km od koła podbiegunowego do Monachium wyłącznie na zasilaniu akumulatorowym.
powiedział dr Frederik Zohm, członek zarządu ds. badań i rozwoju w MAN Truck & Bus.
Wersja dalekobieżna eTGX ma zasięg ok. 500 km i jest pionierem w swojej klasie jeśli chodzi o modułową koncepcję baterii i wielość opcji konfiguracyjnych. Jako ciągnik o niskiej wysokości sprzęgu (950 mm) i bardzo krótkim rozstawie osi (3,75 m), z zestawem baterii zapewniającym maksymalną pojemność, model ten doskonale nadaje się do zastosowań, gdzie kluczowe znaczenie ma wewnętrzna wysokość załadunku do trzech metrów. Dzięki możliwości wyboru czterech, pięciu lub sześciu pakietów baterii i poziomów mocy 449 i 544 KM ciągnik można dostosować do każdego innego zadania transportowego. Oprócz standardowej technologii ładowania CCS (do 375 kW) pojazd można również zamówić z nowym standardem MCS o mocy ładowania do 1 MW.
MAN oferuje swoim klientom kompleksowe usługi doradztwa w zakresie e-mobilności, jeśli chodzi o wybór konfiguracji pojazdów i wymagań dotyczących infrastruktury ładowania. Podobnie jak w przypadku ciężarówek z napędem konwencjonalnym, dostępne są umowy serwisowe i rozwiązania finansowe dostosowane do wymagań elektromobilności, a także liczne usługi cyfrowe. Dzięki MAN eReadyCheck można sprawdzić, w jaki sposób określone trasy dostaw da się obsługiwać z wykorzystaniem pojazdów elektrycznych. Usługa MAN Charge & Go, obejmująca kartę ładowania, umożliwia proste planowanie ładowania i rozliczanie tras międzynarodowych.
Źródło: MAN Truck & Bus