Prototypowy pojazd został zademonstrowany w Holandii podczas Automative Week 2023. To jeden z pierwszych testów projektu MAGPIE, który został zaprezentowany opinii publicznej. Na filmie widać, że ciężarówka idealnie radzi sobie z pokonaniem drogi - nie ma problemu z przejazdem przez most czy rondo. Na koniec można również zobaczyć w pełni zautomatyzowane parkowanie.
Mamy do czynienia z czwartym poziomem autonomicznej jazdy, gdy pojazd samodzielnie obsługuje funkcje kierowania, hamowania, przyspieszania, a także monitorowania otoczenia i ruchu innych pojazdów. W kabinie jednak przebywa kierowca, który może zainterweniować w razie konieczności, gdyby systemy elektroniczne zawiodły. W czasie, gdy zestaw ciężarowy jedzie i wykonuje manewry automatycznie, kierowca może zażywać relaksu albo np. wypełniać i przesyłać dokumenty lub kontaktować się z dyspozytorem.
Projekt MAGPIE (skrót od "sMArt Green Ports as Integrated Efficient multimodal hubs", co oznacza "inteligentne, zielone porty jako zintegrowane, wydajne węzły multimodalne) ma na celu doprowadzenie do przełomu w wykorzystaniu "zielonej energii" w transporcie towarów do i z portów oraz w ich obrębie. W realizację przedsięwzięcia zaangażowanych jest 45 partnerów, w tym DAF Trucks i Volvo Group. Chcą oni wdrażać inteligentne rozwiązania w dziedzinie cyfryzacji i automatyzacji w celu dekarbonizacji transportu związanego z portami.
Utworzona: 2023-05-27