Układ napędowy pojazdu wykorzystuje stos ogniw paliwowych i system magazynowania energii, która zasila silnik elektryczny. Układ jest wyposażony w system KERS służący do odzyskiwania energii podczas hamowania. Będący własnym opracowaniem, system sterowania SEMAS zapewnia wiodącą w klasie wydajność energetyczną i trwałość układu napędowego, co pozwala osiągnąć całkowity koszt posiadania (TCO) porównywalny z kosztami dostępnych na rynku silników Diesla. Zastosowanie ogniw paliwowych, co podkreśla producent, zapewnia większy zasięg, większą ładowność i szybsze tankowanie niż w przypadku zasilania akumulatorowego.

Najnowocześniejszy stos ogniw paliwowych w połączeniu z najlepszymi w branży zbiornikami wodoru zapewniają szybkie tankowanie i maksymalizują czas w trasieZnaczna część początkowego zapotrzebowania na paliwo wodorowe w Wielkiej Brytanii będzie realizowana za pomocą mobilnych dystrybutorów zlokalizowanych na istniejących stacjach paliw. Urządzenia wyglądają bardzo podobnie do konwencjonalnych dystrybutorów na olej napędowy i benzynę, są jednak wyposażone w atestowaną, samoblokującą dyszę bezpieczeństwa.
podkreśla Jawad Khursheed, dyrektor generalny HVS.
Źródło: HVS