
Użyteczna zawartość energii elektrycznej wodoru po konwersji wynosi ponad 900 kWh dla wersji ze zbiornikami 350-barowymi oraz 1450 kWh dla większego wariantu. Europejska infrastruktura tankowania wodoru pod ciśnieniem 700 barów nadal wymaga rozbudowy i dlatego pierwsi klienci wybierają wersję ze zbiornikami 350-barowymi.
Jak podkreśla producent, wodorowo-elektryczny układ napędowy można zastosować w różnych pojazdach użytkowych, np. w ciężarówkach skrzyniowych, czy ciągnikach w innych konfiguracjach osi. Sercem układu napędowego jest pojedynczy moduł ogniwa paliwowego Zepp X150, z możliwością dodania kolejnych stosów i/lub modułów w celu zwiększenia wydajności i zasięgu pojazdu. Moduł ogniw paliwowych X150 i systemy magazynowania wodoru firmy Zepp są również dostępne jako jednostki do montażu w innych pojazdach.
Firmy zainteresowane zakupem modelu Europa mogą się już rejestrować na stronie internetowej producenta, bez zobowiązań. Rejestracja zapewnia pierwszeństwo w kolejce.
Źródło: Zepp.solutions