Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Kontrakt serwisowy - stała, zryczałtowana składka i spokój dla przedsiębiorców

Utworzona: 2023-02-01


Gwarancja i serwis to pojęcia odmieniane przez właścicieli floty samochodów ciężarowych przez wszystkie przypadki. Głównie chodzi o to, żeby jak najbardziej precyzyjnie oszacować potencjalne z perspektywy przedsiębiorstwa koszty, które poniesiemy w przypadku awarii nie tylko na polskich, ale też międzynarodowych drogach.

Z pomocą przychodzą kontrakty serwisowe. Co warto o nich wiedzieć? Zakres kontraktu serwisowego zależy od jego rodzaju. Może stać się czymś w rodzaju przedłużonej gwarancji na określoną część samochodu czy obejmować wyłącznie obsługę pojazdu zgodnie z harmonogramem producenta. W każdej postaci najważniejsze jest to, że pozwala przedsiębiorcom nie martwić się o serwisowy aspekt ich floty.

Masz gwarancję? Może już nie wystarczyć

Gwarancję daje producent i w zależności od tego, jakie są obecne trendy na rynku, może ona być dłuższa, krótsza, czy przedłużona na określone podzespoły. Nie obejmuje ona ewentualnych kosztów holowania czy naprawy poza godzinami pracy, jeśli awaria nastąpi po pierwszym roku użytkowania pojazdu. Tymczasem kontrakt to większe bezpieczeństwo.

Jeśli klient wybiera płatny kontrakt serwisowy Full Care, bez znaczenia staje się, jaki element będzie miał usterkę po pierwszym roku gwarancji, pojazd zostanie odholowany do serwisu. To serwis zajmie się całą sprawą i to, jak później zostanie rozliczona, czy w ramach kontraktu, czy w ramach obowiązującej ewentualnie gwarancji - już klienta nie interesuje mówi Arkadiusz Dobrowolski, Dyrektor Serwisu w DBK Truck Center w Koszalinie.
Kontrakt serwisowy można porównać do autocasco, gdy klient (mimo że nie musi) decyduje się na to ubezpieczenie, aby mieć spokój, że biznes działa tak, jak trzeba. I jeśli pojawią się jakiekolwiek koszty związane z awarią pojazdu nie będzie zmuszony organizować na szybko środków finansowych, żeby np. ciężarówka wróciła na drogę.

Kontrakty serwisowe – działają też za granicą

W przypadku wykupienia kontraktu serwisowego to serwis jest odpowiedzialny za udzielenie gwarancji płatności i to serwis naprawczy ma za zadanie skontaktować się jak najszybciej z klientem i działać: zabrać samochód z drogi, aby mechanicy szybko mogli zacząć nad nim pracować. Dotyczy to również awarii ciężarówek (z winy producenta) poza granicami Polski – koszty holowania i naprawy pojazdu obejmuje kontrakt serwisowy Full Care, a w przypadku awarii układu napędowego Extra Care, czy to będzie tysiąc, dwa lub trzy tysiące euro sprawę przejmuje centrum kosztów firmy, która zajmuje się serwisem w ramach kontraktu.

To o tyle opłacalne rozwiązanie, że niekiedy jedna poważniejsza awaria za granicą rekompensuje klientowi w pełni dotychczasowe koszty, które poniósł w ramach kontraktu serwisowego.

Stała stawka, w niepewnych czasach

Dla klientów, którzy zabezpieczyli się kontraktem serwisowym inflacja nie staje się problemem – dlatego, że stawka w kontrakcie pozostaje mniej więcej taka sama. Waloryzacji dokonuje się w zależności od tego, czy klient zdecydował się na kontrakt ze stałą ceną (nieznacznie wyższa cena) czy ze stawką indeksowaną. W przypadku rewaloryzacji stawka może zostać podniesiona maksymalnie o oficjalne współczynniki inflacji. Dodatkowo cenę wyrównuje się zarówno w górę, jak i w dół przy deflacji.

Poza korzyściami finansowymi kontraktów serwisowych, warto również wspomnieć o tych bezpośrednio związanych z serwisowaniem samochodów. Samochód trafia do mechanika, który doskonale zna historię pojazdu – to znacznie ułatwia szybkie wykrycie usterki i przyspiesza powrót na drogę. W Grupie DBK do każdego samochodu, w każdym wieku i z każdym rodzajem gwarancji mamy dopasowany kontrakt serwisowy. Nawet maksymalnie do 1 200 000 km lub 8 lat mówi Arkadiusz Dobrowolski, Dyrektor Serwisu w DBK Truck Center w Koszalinie.
Z perspektywy czasu i kosztów, kontrakt serwisowy wychodzi korzystniej niż zwykły serwis, który uzależniony jest między innymi od stawek roboczogodzin, czy cen części, potrafiących zmienić się „z dnia na dzień” i różnić o 20-30 proc. Klient w ramach kontraktu dostaje zabezpieczenie przed tego typu zmianami, płacąc ustaloną zgodnie z umową stawkę.

Kontrakty serwisowe są na rynku bardzo długo – sprzedawano je już kilkanaście lat temu. To produkt, gwarantujący spokój, jeśli chodzi o serwis i o samopoczucie klienta. Zabezpiecza go przed niepokojem o środki finansowe na wypadek awarii. Nikt nie może ich wykluczyć, ale obsługę i konserwację można skalkulować na kilka najbliższych lat mówi Arkadiusz Dobrowolski.
Źródło: Grupa DBK
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels