Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Dachser zamówił 50 eActrosów LongHaul

Utworzona: 2022-12-19


Dotyczy ono wersji skonfigurowanej jako pojazd z wymiennym nadwoziem w układzie 6x2 o wysokości składowania 1120 mm. W ten sposób przewoźnik rozbudowuje swoją flotę pojazdów elektrycznych.

Od 2018 roku Dachser korzysta z akumulatorowych pojazdów elektrycznych, takich jak FUSO eCanter i eActros, w ramach swojej koncepcji zrównoważonych dostaw miejskich „DACHSER Emission-Free Delivery”. Elektryczne furgonetki i ciężarówki są eksploatowane w jedenastu miastach europejskich. Do realizacji dostaw ostatniej mili wykorzystuje również elektryczne rowery towarowe. W 2018 roku projekt pilotażowy w Stuttgarcie został nagrodzony w konkursie „Zrównoważona logistyka miejska” zorganizowanym przez niemieckie Ministerstwo Środowiska i Federalnej Agencji Środowiska.

Według założeń projektowych, eActros LongHaul oraz jego komponenty mają spełniać te same wymagania dotyczące trwałości, co porównywalny model Actrosa do transportu dalekobieżnego z silnikiem wysokoprężnym, (przebieg wynoszący 1,2 mln km w ciągu 10 lat). Akumulatory użyte w eActrosie LongHaul wykorzystują technologię ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP). Charakteryzują się one przede wszystkim długą żywotnością i większą energią użyteczną. Korzystając ze stacji ładowania megawatowego, akumulatory produkcyjnego modelu będzie można naładować od 20 do 80% w czasie poniżej 30 minut. Trzy zestawy akumulatorów o łącznej pojemności ponad 600 kWh, zasilają dwa silniki elektryczne stanowiące część nowej osi elektrycznej, które generują ciągłą moc wyjściową 400 kW i osiągają moc szczytową wynoszącą ponad 600 kW. Oprócz ciągnika siodłowego produkowane będą również wersje z podwoziem pod zabudowę.

Źródło: Daimler
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels