
Dzięki temu ułatwiamy jeszcze większej liczbie klientów przejście na pojazdy elektryczne, a miastom – na bezemisyjne pojazdy w praktycznie wszystkich zastosowaniach. Nasi klienci mogą zlecić zabudowanie tych pojazdów według własnego zapotrzebowania. Tym samym są w stanie ograniczać emisję CO2, a jednocześnie cieszyć się taką samą funkcjonalnością jaką daje samochód ciężarowy z silnikiem Diesla
— wyjaśnia Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Większa elastyczność w realizacji zadań
Ciężarówki z silnikiem Diesla, przewożące ciężkie ładunki, to częsty widok w wielu miastach. Przedstawiciele Volvo Trucks zapewniają, że do realizacji tych samych zadań można używać pojazdów napędzanych silnikiem elektrycznym. Oprócz zerowej emisji spalin, ciężkie "elektryki" są ciche, więc zapewniają kierowcom bardziej komfortowe środowisko pracy – co również przyczynia się do tego, że miasto jest bardziej przyjazne dla mieszkańców. Nowe podwozia wyposażane będą w zestawy baterii o mocy 180-540 kWh. To, wraz z liczbą akumulatorów zastosowanych w pojeździe, zapewnia dużą elastyczność i szeroki zakres potencjalnych zastosowań.
Te samochody ciężarowe poradzą sobie z każdym rodzajem transportu, od lżejszych po ciężkie ładunki. Klienci mogą wybrać dokładnie taką pojemność akumulatorów jakiej potrzebują, a więc w razie potrzeby mogą zwiększyć ładowność. Krótko mówiąc, możemy zapewnić optymalne i najbardziej ekonomiczne rozwiązanie do transportu elektrycznego, niezależnie od zadaniaVolvo Trucks jest jedynym globalnym producentem samochodów ciężarowych, który już dziś oferuje pełną gamę elektrycznych samochodów ciężarowych w produkcji seryjnej. Celem firmy jest, aby najpóźniej do 2030 roku połowę całkowitej sprzedaży samochodów ciężarowych na świecie stanowiły pojazdy elektryczne.
— podkreśla Roger Alm.

Dostępne konfiguracje
Pojazdy wprowadzone do sprzedaży w grudniu br., których produkcja seryjna rozpocznie się w marcu 2023:- układ napędowy - 490 kW
- jednostka napędowa - 3 silniki elektryczne
- akumulatory - 450-540 kWh, 5-6 sztuk
- kabiny - sypialna, High, X-High sypialna
- rozstawy osi - 4300-6700 mm
- konfiguracje osi - 4x2R, 6x2R, 6x4R, 8x2R i 8x4R
- przystawka odbioru mocy (PTO) - mechaniczna, od skrzyni biegów i elektromechaniczna
Pojazdy, które zostaną wprowadzone do sprzedaży w lutym przyszłego roku, a produkcja seryjna rozpocznie się w maju 2023:
- układ napędowy - 330 kW
- jednostka napędowa - 2 silniki elektryczne
- akumulator - 360 kWh, 4 sztuki
- kabina - dzienna
- rozstaw osi - 3900-6700 mm
Pojazdy, które zostaną wprowadzone do sprzedaży w czerwcu przyszłego roku, a produkcja seryjna ruszy we wrześniu 2023:
- akumulator - 180-270 kWh, 2-3 sztuki
Źródło: Volvo Trucks