Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

5000 ciężarówek i 170 milionów kilometrów

Utworzona: 2025-05-05


Volvo Trucks dostarczyło ponad 5000 elektrycznych pojazdów ciężarowych klientom w 50 krajach na całym świecie. Producent sprzedaje je od 2019 roku i ma obecnie w ofercie osiem modeli z bateryjnym napędem elektrycznym.

Klienci szwedzkiego producenta w 50 krajach świata przeszli na transport elektryczny i przejechali dotychczas blisko 170 mln km w ramach działalności komercyjnej. Pojazdy te zmniejszyły emisję CO2 i poziom hałasu drogowego, poprawiając jednocześnie środowisko pracy kierowców.

To satysfakcjonujące, że firmy transportowe korzystają z zalet akumulatorowych pojazdów ciężarowych w szerokiej gamie segmentów transportu. Elektryczne modele Volvo są dostępne tu i teraz, zapewniając naszym klientom i nabywcom transportu bardziej zrównoważoną alternatywę, która ma realny sens biznesowy, a wielu naszych klientów wraca do nas, aby rozwijać swoje floty elektryczne
podkreślił Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Gama akumulatorowych ciężarówek szwedzkiej marki jest dostosowana do potrzeb dystrybucji miejskiej i regionalnej, a także segmentów budownictwa i odpadów. W ofercie jest teraz osiem modeli: FL Electric, FE Electric, FM Electric, FM Low Entry, FMX Electric, FH Electric (International Truck of the Year 2024),  FH Aero Electric oraz VNR Electric. Pięć największych rynków, na których firma sprzedaje pojazdy tego typu to Niemcy, Holandia, Stany Zjednoczone, Norwegia i Szwecja.


Wiedza i doświadczenie

Wczesne wejście Volvo Trucks do segmentu pojazdów elektrycznych pozwoliło na zdobycie wiedzy specjalistycznej w zakresie transportu o zerowej emisji spalin. Firma rozwinęła również kompetencje w zakresie optymalizacji wykorzystania zainstalowanej energii, finansowania, ładowania i serwisowania ciężarówek elektrycznych. Plusy płynące z użytkowania tych pojazdów wykraczają poza korzyści dla środowiska - kierowcy doświadczają bardziej komfortowego środowiska pracy przy znacznie niższym poziomie hałasu i wibracji.


Trójtorowa strategia

Producent dąży do dekarbonizacji transportu, aby osiągnąć cel zerowej emisji netto do 2040 roku, stosując trójtorową strategię technologiczną. Podejście to opiera się na silnikach elektrycznych zasilanych akumulatorem lub ogniwami paliwowymi oraz silnikach spalinowych, które bazują na paliwach odnawialnych, takich jak zielony wodór (powstaje przez rozszczepienie wody na wodór i tlen przy użyciu odnawialnej energii elektrycznej), biogaz (Bio-LNG) lub biodiesel i HVO (hydrorafinowany olej roślinny).

Źródło: Volvo Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRANS VAT Karolina Bukowska, Rafał Sobczak S.C.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels