
Podczas tygodniowego programu jazd testowych inżynierowie Daimler Truck wielokrotnie przekraczali przełęcz Brenner ciągnąc załadowaną naczepę na 120-kilometrowym odcinku autostrady między Bolzano a Innsbruckiem. W roku 2019 czteropasmową trasą tranzytową przebiegająca na wysokości dochodzącej do 1370 m przy granicy między Austrią a Włochami, przewieziono ok. 40 mln ton towarów. Odpowiada to prawie 2,5 mln ciężarówek rocznie.

We włoskim Bolzano znajduje się stacja tankowania wodoru obsługiwana przez firmę H2 South Tyrol. Jednym z najważniejszych punktów na trasie był podjazd pod szczyt Penser Joch na wysokość 2211 metrów. Wyniki testów w wymagających warunkach topograficznych, a także przyszła eksploatacja na trasie przez przełęcz Brenner są teraz uwzględniane w dalszych pracach nad wersją seryjną. W przyszłym roku mają się odbyć kolejne jazdy testowe w górskim terenie.
Źródło: Daimler Truck