Trudno mi opisać, jak bardzo jestem teraz szczęśliwy. Walka była zacięta. Wszyscy musieliśmy naprawdę dać z siebie wszystko, dojść do granic własnych możliwości. Prowadzenie elektrycznej ciężarówki było dla mnie zupełną nowością i muszę przyznać, że bardzo mi się podobało
– przyznał Gábor Szabados, który na co dzień jest kierowcą firmy Gogolak Gabor.

W drodze po tytuł najsprawniejszego kierowcy pojazdów ciężarowych w Europie zawodnicy musieli stawić czoła różnym wyzwaniom, teoretycznym i praktycznym. Musieli wykazać się wiedzą na temat nowoczesnej techniki i przepisów prawnych regulujących działalność w sektorze transportu, a także praktycznymi umiejętnościami – od sprzęgania naczepy i cofania w ograniczonej przestrzeni, po jazdę ekologiczną oraz codzienne czynności kontrolne, takie jak monitorowanie stanu opon.
Doskonały kierowca ciężarówki musi mieć wielki zasób wiedzy i umiejętności. Ten finał po raz kolejny to potwierdził. Tylko ci, którzy łączą wiedzę, umiejętności, doświadczenie, poświęcenie i chłodne myślenie, mogą maksymalnie zwiększyć osiągi ciężarówki. DAF uważa, że kierowcy ciężarówek są prawdziwymi rzemieślnikami i zasługują na podium
– podsumował konkursowe zmagania Harald Seidel, prezes DAF Trucks.

Budujemy samochody ciężarowe, które oferują wiodącą na rynku wydajność, bezpieczeństwo i komfort kierowcy. Jednak to mężczyzna lub kobieta za kierownicą odblokowują potencjał pojazdu. Dlatego nasze ciężarówki opracowujemy z myślą o kierowcyPoza rywalizacją na torze, finaliści wzięli udział w siedmiu różnych warsztatach technicznych oraz z zakresu obsługi, zorganizowanych przez Goodyeara. Podczas zajęć warsztatowych m.in. zapoznali się z ideą i przebiegiem testów, jakim poddawane są opony w fazie rozwoju.
– podkreślił Richard Zink, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży, członek zarządu DAF Trucks.
To dla nas zaszczyt, że możemy współpracować przy organizacji prestiżowego konkursu, który jest zgodny z naszymi wartościami i dążeniem do osiągania najlepszych wyników. Jesteśmy dumni z naszej współpracy z firmą DAF, która jest zaangażowana w zwiększanie inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju bez uszczerbku dla wydajności transportuCelem konkursu DAF Driver Challenge, organizowanego co roku i obejmującego zasięgiem całą Europę, jest wyłonienie najzdolniejszych kierowców samochodów ciężarowych. Finałowa, dwudniowa rywalizacja została rozegrana na torze Goodyeara w Luksemburgu, na którym na co dzień testuje się opony do samochodów osobowych i ciężarowych, aby uzyskać jak najlepsze osiągi i wydajność produktów trafiających na rynek.
– powiedział Maciej Szymański, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon użytkowych w Europie.
Źródło: DAF, Goodyear