Ciekawostki
MOTO Doradca po konsultacjach zarówno z policjantem i z prawnikiem, wyjaśnia co ten wyrok wnosi.
Francuzi przeprowadzili badanie za zgodą i przy pełnej świadomości kierowców, których praca i nawyki były rejestrowane przez kamery zainstalowane w kabinach. Średni czas jednorazowego korzystania z telefonu wynosił 32 sekundy. W tym czasie kierowca w ogóle nie patrzył na drogę przez 2, 5 sekundy. A rekordziści wyłączali świadomość sytuacyjną nawet na 9 sekund. Francuzi od kilku lat poszukują odpowiedzi na pytanie dlaczego jednym z najczęstszych powodów wypadków z udziałem ciężarówek jest najechanie na tył pojazdu poprzedzającego.
GDDKiA rozważa pomysł przemianowania dróg ekspresowych na autostrady.
Samorządowcy protestują twierdząc, że uchwalona przez Sejm ustawa łamie postanowienia Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej. Podkreślają, że dofinansowanie WORD-ów nigdy nie było zadaniem samorządów. Przedstawiciele województw apelowali do głowy państwa o skierowanie ustawy do Trybunału Konstytucyjnego lub z powrotem do Sejmu. Podpisanie ustawy skutkuje koniecznością wprowadzenia zmian odpowiednich rozporządzeń wykonawczych.
Co się stanie, jeśli elektryczna ciężarówka uderzy w inną ciężarówkę? Albo wpada w poślizg i przewraca się z dużą prędkością? Oprócz wirtualnych symulacji i rygorystycznych obliczeń, prawdziwe testy zderzeniowe na pełną skalę zapewniają, że elektryczne ciężarówki VOLVO są odporne na zderzenia i utrzymują wysoki poziom bezpieczeństwa.
Naczepa kurtynowa, przystosowana do transportu intermodalnego. Taki pojazd otwiera przed logistykami wiele nowych możliwości. Przede wszystkim towar przemieszcza się bez spalania paliwa, eksploatacji opon, hamulców i innych komponentów, czyli w sposób ekologiczny i uzasadniony z punktu widzenia ekonomii. Nie ograniczają go limity czasu pracy kierowców, nie ponosi się kosztów opłat drogowych, a sama naczepa plandekowa umożliwia łatwiejsze operacje przeładunkowe niż chociażby kontener.
Według statystyk tylko około dwóch procent wszystkich kierowców ciężarówek to kobiety. Dwie z nich spotkane na stoisku Mercedes-Benz Trucks na tegorocznych targach IAA Transportation w Hanowerze opowiedziały o ich postrzeganiu bycia kierowcą.