Porady i przykłady
Choć kierowcy zawodowi wykonują jeden zawód, to ich codzienna praca może znacząco się różnić. Z chłodnią pracuje się inaczej niż z cysterną czy naczepą kurtynową. Różne są też systemy pracy: 2 na 1, 3 na 1 lub 5 dni w trasie z weekendem w domu. Można też jeździć "na skoczka". O co w tym chodzi?
Temat elektronicznego listu przewozowego przewija się w branży od lat, jednak nadal w Europie nie ma powszechnego systemu, który umożliwiałby bezpieczną wymianę informacji zawartych z CMR. Na szczęście najprawdopodobniej to już niebawem się zmieni.
Wzdłuż najbardziej uczęszczanych przez pojazdy ciężarowe tras brakuje parkingów. Skutkuje to częstymi problemami ze znalezieniem miejsca na postój. A czas pracy goni i może zdarzyć się tak, że skończy się zanim zaparkujemy. Czy można coś zrobić w takiej sytuacji?
Unia Europejska wprowadza nową normę emisji Euro 7. Choć od 2035 roku na terenie Wspólnoty produkcja nowych pojazdów spalinowych nie będzie już możliwa, to instytucje unijne nad chcą ograniczać emisję działających do tego czasu silników diesla. Czy to ma w ogóle sens?