W drodze
12 samochodów dostawczych skierowali na wagi funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego z Koszalina. 9 pojazdów przewoziło za dużo ładunku. Niechlubny rekordzista tego dnia ważył blisko 6 ton zamiast dopuszczalnych 3, 5 ton. W 2 autach inspektorzy stwierdzili również usterki techniczne.
Niewłaściwy stan techniczny i nieprawidłowe zabezpieczenie ładunku to nie jedyne nieprawidłowości. Kierowca nie okazał do kontroli wymaganego wypisu z licencji transportowej ani dokumentu przewozowego. Z wyjaśnień kierującego wynikało, że nie został w nie wyposażony przez przedsiębiorcę.
Nie dość, że kierowca nie rejestrował czasu pracy na karcie to jeszcze jechał ciężarówką ważącą blisko 25 ton za dużo. Jeden z pojazdów w zestawie nie miał ważnego badania technicznego, a tachograf zainstalowany w ciągniku siodłowym nie posiadał ważnej kalibracji. Nieprawidłowości ujawnili funkcjonariusze kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Kierowca białoruskiej ciężarówki z ładunkiem materiałów niebezpiecznych zatrzymany przez funkcjonariuszy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego miał zezwolenie jednorazowe, ale niewypełnione. Natomiast rosyjski przewoźnik skontrolowany przez inspektorów z Gorzowa Wlkp. zezwolenia na transport nie miał.
W zderzeniu czterech pojazdów, w tym dwóch ciężarówek, na A1 w okolicach Częstochowy zginął kierujący dostawczakiem, który wjechał w tył jednej z nich. Na miejsce wypadku wezwano śląskich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego z Częstochowy. Na miejscu zdarzenia odczytali dane z tachografów ciężarówek i przekazali je policjantom, którzy będą wyjaśniać przyczyny wypadku.
W piątek (9 kwietnia) w Kamieniu na DW 747, inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie zatrzymali do rutynowej kontroli betonomieszarkę. Wynik ważenia tego pojazdu zaskoczył nawet inspektorów. Okazało się, że rzeczywista masa gruszki z betonem wyniosła 47, 2 tony, czyli o ponad 15 ton więcej niż dopuszczalny limit 32 ton. Również nacisk podwójnej osi napędowej był przekroczony i wyniósł 33, 8 tony, czyli o 87% powyżej normy 18 ton.