Cysternę bez dopuszczenia do eksploatacji przez Urząd Dozoru Technicznego zatrzymali do kontroli inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego z Gorzowa Wielkopolskiego. Kierowca przewoził w niej prawie 25 ton ładunku.
Zdaniem inspektorów z Inspekcji Transportu Drogowego ze Szczecina, na tzw. drewnianym szlaku z Niemiec do Szczecinka, od zeszłego roku, nic się nie zmieniło w zakresie przewozu drewna. Naczepy typu firanka nadal wykorzystywane są do przewozu drewna bez właściwego zabezpieczenia, a same środki transportu nie są do tego przeznaczone 8211; zgodnie z rozporządzeniem w sprawie sposobu przewozu ładunku. W tym przypadku, według oświadczenia kierowcy, naczepa została zmodyfikowana, gdyż dodano do niej metalową klatkę. Powyższe wyjaśnienia i zastany stan faktyczny jednak nie przekonał inspektorów.
W tym odcinku wnętrze Renault Master z 2021 roku w zabudowie międzynarodowej, TwinCab.
MICHAEL BRONSKY po raz kolejny opublikował filmik z ciekawej realizacji - Trwa budowa parku wiatrowego w Pasłęku i udało się złapać kilka przejazdów z elementami wiatraków.
Pytania z odcinka:
1:13 - Ile razy dziennie można korzystać z przerwy dzielonej?
3:08 - Czy można stale jeździć na blokadzie mostu?
4:56 - Czy pauza zaczyna się od wpisu kraju zakończenia, czy od przełączenia tachografu na ''łóżko''?
W asyście Inspekcji Transportu Drogowego dwie ciężarówki tego samego przewoźnika trafiły do serwisu tachografów. Świętokrzyscy inspektorzy ITD stwierdzili, że w pojazdach wykorzystywane są przerobione tachografy, które umożliwiały kierowcom manipulowanie czasem pracy.
Jadąc autostradą A2 od strony Warszawy w kierunku zachodnim przez 6 km na trzech pasach ruchu jechały obok siebie trzy ciężarówki. To co się działo za samochodem osoby, która zarejestrowała tą sytuację to masakra. Ludzie mrugali światłami, przeskakiwali z pasa na pas bo to dość nietypowa sytuacja.