Niewłaściwy stan techniczny i nieprawidłowe zabezpieczenie ładunku to nie jedyne nieprawidłowości. Kierowca nie okazał do kontroli wymaganego wypisu z licencji transportowej ani dokumentu przewozowego. Z wyjaśnień kierującego wynikało, że nie został w nie wyposażony przez przedsiębiorcę.
Nie dość, że kierowca nie rejestrował czasu pracy na karcie to jeszcze jechał ciężarówką ważącą blisko 25 ton za dużo. Jeden z pojazdów w zestawie nie miał ważnego badania technicznego, a tachograf zainstalowany w ciągniku siodłowym nie posiadał ważnej kalibracji. Nieprawidłowości ujawnili funkcjonariusze kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Funkcjonariusze Krajowej Administracji Skarbowej, czyli Służba Celno-Skarbowa, są stale obecni na polskich granicach, pilnując by nielegalne i niebezpieczne towary nie trafiły do Polski czy innych krajów Unii Europejskiej.
Zderzenie wyprzedzającego ze skręcającym. Kto jest winny.
Kierowca białoruskiej ciężarówki z ładunkiem materiałów niebezpiecznych zatrzymany przez funkcjonariuszy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego miał zezwolenie jednorazowe, ale niewypełnione. Natomiast rosyjski przewoźnik skontrolowany przez inspektorów z Gorzowa Wlkp. zezwolenia na transport nie miał.
W zderzeniu czterech pojazdów, w tym dwóch ciężarówek, na A1 w okolicach Częstochowy zginął kierujący dostawczakiem, który wjechał w tył jednej z nich. Na miejsce wypadku wezwano śląskich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego z Częstochowy. Na miejscu zdarzenia odczytali dane z tachografów ciężarówek i przekazali je policjantom, którzy będą wyjaśniać przyczyny wypadku.