Kierowca zawodowy spędza wiele godzin za kierownicą, często pokonując długie dystanse i pracując w różnych warunkach pogodowych oraz ruchu drogowego. Praca ta wymaga skupienia, czujności i stałej koncentracji. Długotrwałe prowadzenie pojazdu, zwłaszcza w trudnych warunkach, może prowadzić do zmęczenia, które z kolei wpływa na spadek szybkości reakcji, pogorszenie oceny sytuacji na drodze czy nawet chwilowe zaśnięcie za kierownicą. Czym tak na prawdę jest zmęczenie i co możemy z nim zrobić?
''Kierujący ciężarówką przy zmianie pasa miał osobówkę w martwym polu- zahaczył ją, obrócił i chwilę pchał przed sobą. Nic nikomu się nie stało. ''
Ze wstępnych ustaleń wynika, że 20-letni kierujący nie dostosował prędkości do panujących warunków drogowych, uderzył w jadącą ciężarówkę.
Zwroty i słówka dla zawodowych kierowców samochodów ciężarowych po angielsku.
Unimog to niemiecki pojazd transportowo-roboczy o nieprzerwanej historii powstania sięgającej roku 1945. Po II wojnie światowej, niemiecki inżynier Albert Friedrich założył przedsiębiorstwo rolne i postanowił zaprojektować tanie i uniwersalne urządzenie, które miało pomóc w odbudowie kraju. Albert stworzył pierwszy prototyp Unimoga, który został wyprodukowany w 1946 roku. Pierwsze modele Unimoga były przeznaczone głównie dla rolników, ale z czasem znalazły zastosowanie również w innych dziedzinach, takich jak służby miejskie czy straż pożarna. W 1951 roku firma Daimler-Benz przejęła Unimoga i rozpoczęła jego masową produkcję. W latach kolejnych wprowadzono różne wersje i modele Unimoga, które odznaczały się prostą konstrukcją, napędem na wszystkie koła i dużą wszechstronnością. Unimogi były wykorzystywane w wielu branżach i zdobyły popularność na całym świecie. Obecnie produkcję Unimoga prowadzi się w fabryce w mieście Wörth, kontynuując tradycję jako uniwersalne pojazdy transportowo-robocze .