W ramach projektu, który potrwa do czerwca, pojazdy użytkowe napędzane biometanem, HVO i bioetanolem przemierzają Europę, prezentując zrównoważoną mobilność na drogach Włoch, Austrii, Niemiec, Francji i Belgii. Towarzyszące przejazdom wydarzenia sprzyjają dyskusji między podmiotami łańcucha dostaw i decydentami na temat skuteczności paliw odnawialnych i ich potencjału w zakresie dekarbonizacji sektora transportowego. Podczas trasy zostanie przetestowana metodologia firmy Bosch Digital Fuel Twin – rozwiązanie umożliwiające cyfrową identyfikowalność paliw odnawialnych i emisji CO2 w całym łańcuchu dostaw poprzez wymianę danych między pojazdem a stacją paliw.
Rozwiązania dostępne od zaraz
Poprzez udział w Tour d'Europe chcemy pokazać, że biometan jest praktycznym, gotowym do użycia rozwiązaniem dla transportu długodystansowego, oferującym bezkompromisową wydajność, konkurencyjny całkowity koszt posiadania (TCO) i znaczne zmniejszenie emisji CO₂. Zakończenie trasy w Brukseli jest wezwaniem do działania dla europejskich prawodawców, aby uwzględnili biopaliwa w przepisach dotyczących CO₂ ze względu na ich potencjał w zakresie dekarbonizacji transportu towarowego
powiedział Giandomenico Fioretti, Head of Alternative Propulsion Business Development w IVECO.
Przykład gospodarki o obiegu zamkniętym
Wytwarzany z odpadów organicznych biometan jest paliwem odnawialnym, które przekształca odpady w czystą energię. Jest to doskonały przykład gospodarki o obiegu zamkniętym zastosowanej w transporcie. Biometan jest w pełni kompatybilny z europejską infrastrukturą LNG i dostępny do natychmiastowego użycia. IVECO ściśle współpracuje z wiodącymi europejskimi dostawcami gazu, aby zapewnić, że wszystkie trasy pokonywane podczas Tour d’Europe będą w 100% zasilane bioLNG.Podejście multienergetyczne
Udział w Tour d'Europe wpisuje się w strategię IVECO w zakresie wykorzystania wielu źródeł energii, której celem jest dostarczanie różnorodnych, dojrzałych technologii spełniających potrzeby transportu w zakresie dekarbonizacji. Strategia opiera się na współistnieniu kilku rozwiązań napędowych – takich jak HVO i biometan, energia elektryczna i wodór – w zależności od konkretnych zadań i dostępności infrastruktury. Umożliwia to klientom wybór rozwiązania najlepiej dopasowanego do ich działalności, przyspieszając przejście na transport bezemisyjny bez uszczerbku dla wydajności i rentowności.Większa moc, mniej emisji
Ciężarówka S-Way LNG – wyposażona w nowy silnik xCURSOR 13 Natural Gas o mocy 500 KM firmy FPT Industrial – oferuje zasięg do 1700 km. Pojazd zapewnia najwyższą wydajność przy znacznym zmniejszeniu wpływu na środowisko. W porównaniu z poprzednim modelem, ulepszenia w układzie napędowym i aerodynamice pozwalają osiągnąć do 11% większą oszczędność paliwa i redukcję emisji CO₂. W związku z niedawną normalizacją cen gazu – po gwałtownych wzrostach spowodowanych czynnikami geopolitycznymi – oraz dzięki oszczędności paliwa i zachętom rządowym, pojazdy te stanowią strategiczne rozwiązanie dla operatorów flot, którzy dążą do optymalizacji kosztu TCO.Źródło: IVECO