Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Nowy DAF: system antysennościowy i blokada alkoholowa

Utworzona: 2024-10-19


Producent wprowadza pełen pakiet innowacji do pojazdów nowej generacji, aby zapewnić sukces swoim klientom – zgodnie z filozofią DAF Transport Efficiency.

Optymalizacje układu napędowego i aerodynamiki pozwoliły osiągnąć nawet 3% wzrost wydajności paliwowej, ponad 10% poprawę, jaką oferuje w tym zakresie nowa generacja DAF, ustanawiając tym samym nowy standard branżowy. Jeszcze bogatsza specyfikacja i nowy system zarządzania flotą PACCAR Connect oferują dodatkowe możliwości zwiększenia wydajności operacyjnej. Można już składać zamówienia na modele nowej generacji.

W 2021 DAF wprowadził do sprzedaży modele nowej generacji XF, XG i XG+ do transportu długodystansowego i ciężkiego, a rok później wszechstronną serię XD do transportu regionalnego i zastosowań w różnych gałęziach przemysłu. Wszystkie ciężarówki DAF nowej generacji są zgodne z nowymi przepisami UE dotyczącymi mas oraz wymiarów, i wyróżniają się najlepszą w swojej klasie aerodynamiką, wydajnością paliwową i emisją CO2. Kabiny wyposażone są duże okna z nisko położoną krawędzią dolną, co w połączeniu z kamerami cyfrowymi zapewnia niezrównany widok bezpośredniego otoczenia pojazdu.

W uznaniu osiągów wyznaczających nowe standardy w zakresie wydajności, bezpieczeństwa i komfortu, modele DAF XD, XF, XG i XG+ nowej generacji zostały wybrane „Międzynarodową Ciężarówką Roku” zarówno w roku 2022, jak i 2023 r., a następnie otrzymały wiele prestiżowych wyróżnień od wiodących wydawnictw i organizacji transportowych w całej Europie.

Moc wydajności

Wszystkie ciężarówki DAF nowej generacji charakteryzują się doskonałymi własnościami aerodynamicznymi, są wyposażone w bardzo wydajne silniki PACCAR MX-11 i MX-13 (o mocy od 270 kW/370 KM do 390 kW/530 KM) i szereg zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy. Wszystko to zapewnia nawet 10% poprawą efektywności paliwowej, którą teraz może wzrosnąć o dalsze 3% dzięki ulepszeniom układu napędowego i aerodynamicznym.

Różne modele DAF nowej generacji spełniają wymagania 3 klasy emisji w niemieckim systemie opłat drogowych, co przekłada się na roczne oszczędności rzędu tysięcy euro.

Zoptymalizowana wydajność układu napędowego modeli XD, XF, XG i XG+ jest realizowana dzięki nowemu systemowi sterowania pracą zaworów silnika zgodnie z cyklem Millera. Ponadto zastosowano pompę chłodziwa z podwójnym napędem, która jest zasilana elektrycznie przy niskich obciążeniach chłodzenia i napędzana paskiem, gdy wymagana jest wysoka wydajność chłodzenia. Aby uzyskać najwyższą wydajność, zamontowano 2-cylindrową sprężarkę powietrza ze sprzęgłem. Zmodernizowane zostały układy turbo i EGR, aby dopasować je do nowego rozrządu. Nowe wtryskiwacze paliwa zapewniają doskonałą wydajność, niezawodność i trwałość.

Innowacje w osi
W ramach popularnego programu dotyczącego osi tylnej SR1344 firmy DAF oferowana jest nowa konstrukcja zębnika. Zapewnia ona zwiększoną wytrzymałość i trwałość, a także pozwala na zastosowanie silnika PACCAR MX-13 o najwyższej mocy znamionowej 390 kW/530 KM. W efekcie wszystkie silniki PACCAR MX mogą w optymalny sposób korzystać z filozofii DAF dotyczącej zmniejszania obrotów silnika. Dla przykładu: przełożenie osi tylnej 2,05:1 w połączeniu z najpopularniejszym rozmiarem opon 315/70R22.5 pozwala ciągnikowi 4x2 na jazdę z prędkością 85 km przy prędkości obrotowej wynoszącej zaledwie 950 obr./min (zamiast 1030).

Wszystkie modele DAF nowej generacji są standardowo wyposażone w system kamer zastępujących konwencjonalne lusterka, predykcyjny tempomat oraz opony o niskim oporze w wersjach 4x2 i 6x2, co zapewnia kolejne 6% oszczędności w zużyciu paliwa. W przypadku klientów, którzy wcześniej nie zamówili tych funkcji, całkowite zużycie paliwa i korzyści w zakresie emisji CO2 wyniosą do 9%. W codziennej praktyce oszczędność paliwa może być jeszcze większa, ponieważ pakiet aerodynamiczny jest dostępny w ramach wyposażenia standardowego.

10-letnia subskrypcja PACCAR Connect
Wszystkie ciężarówki DAF nowej generacji są objęte 10-letnią subskrypcją PACCAR Connect. Ta nowa internetowa platforma zarządzania flotą zapewnia informacje w czasie rzeczywistym na temat funkcjonowania całej floty, poszczególnych pojazdów, a także kierowców. Główną zaletą systemu PACCAR Connect jest łatwa integracja z istniejącymi aplikacjami logistycznymi oferowanymi przez dostawców zewnętrznych. Ułatwia to monitorowanie wszystkich procesów logistycznych z jednego urządzenia, zwiększając komfort kierowcy. Aby osiągnąć maksymalną wydajność, system korzysta również z „geofencingu”, który powiadamia bazę lub miejsce docelowe, gdy ciężarówka zbliża się do miejsca dostawy.

Biodiesel B100 FAME
Od początku 2025 roku dostępne będą wersje silnika PACCAR MX, który może być zasilany biodieslem B100 FAME. W przypadku ciągników niskopodłogowych dostępne są już osłony boczne, które oferują dodatkowe możliwości zwiększenia wydajności.

Siła bezpieczeństwa

Nowa generacja ciężarówek wyznacza standardy, w zakresie bezpośredniej i pośrednią widoczności, m.in. dzięki oknom o niskiej krawędzi dolnej, oknu z widokiem na krawężnik i zaawansowanym kamerom cyfrowym. Niezwykle wytrzymała konstrukcja kabiny, opatentowany system Cab Displacement System i układ kierowniczy Controlled Displacement Steering System sprawiają, że modele XD, XF, XG i XG+ są liderami w zakresie bezpieczeństwa biernego. Natomiast pełna gama fabrycznie montowanych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) zapewnia wiodące w branży bezpieczeństwo czynne.

Zaawansowany system hamowania awaryjnego (AEBS) najnowszej generacji jest wyposażony w czujniki radarowe (2 czujniki dalekiego zasięgu i 1 krótkiego zasięgu) oraz kamerę. System pomaga kierowcy uniknąć kolizji z obiektami znajdującymi się przed pojazdem. Dodatkowy radar wykrywa i ostrzega kierowcę o wszelkich znajdujących się w pobliżu narażonych na niebezpieczeństwo użytkownikach drogi podczas postoju lub ruszania. Rejestrator zdarzeń zapisuje obrazy i dane, gdy aktywowane jest ostrzeżenie o hamowaniu z systemu AEBS, a system DAF Side & Turn Assist ostrzega o obecności pieszych, rowerzystów lub pojazdów w martwym polu pojazdu, w tym także z tyłu naczepy.

Ponadto każdy DAF nowej generacji będzie wyposażony w system informujący kierowcę o rzeczywistych ograniczeniach prędkości, który będzie ostrzegał kierowcę w przypadku przekroczenia prędkości, podczas gdy system Lane Departure Warning pomaga unikać niebezpiecznych sytuacji, ostrzegając o potencjalnie niezamierzonych zmianach pasa ruchu.

Nowa kamera cofania pokazuje na wyświetlaczu w kabinie, co dzieje się z tyłu ciężarówki. Dostępne opcjonalnie system High Beam Assist automatycznie wyłącza światła drogowe, gdy nadjeżdżają inne pojazdy. Gdy ciężarówka mocno zwalnia uruchamiany jest sygnał awaryjnego zatrzymania, który ostrzega innych kierowców za pomocą migających świateł awaryjnych. Nowy system wykrywania senności ocenia czujność kierowcy i ostrzega, gdy potrzebna jest przerwa. Dostępne jest również gniazdo do montażu blokady alkoholowej.

Moc komfortu

Innowacje w układzie napędowym, dzięki którym silnik pracuje na niższych obrotach, przyczyniają się do redukcji hałasu w czasie jazdy. Natomiast nowa strategia zastosowana w skrzyni biegów poprawia płynność ich zmiany. Nowa platforma zarządzania flotą PACCAR Connect oferuje funkcję Connected Truck Navigation, która umożliwia przesyłanie zaplanowanej trasy z bazy macierzystej bezpośrednio na ekran pomocniczy w ciężarówce.. Wśród innych funkcji znajdują się opcje wyznaczania trasy na ostatniej i pierwszej mili.

Źródło: DAF Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Studio Patrzałek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels