Redukcja obciążenia umożliwia tymczasową pracę dwupasmową
Założenie testu jest proste: ruch ciężarowy przed mostem ma być skierowany z prawego pasa na lewy. Dzięki temu największe obciążenie wystąpi tylko na środkowej części mostu. Samochody osobowe mogą, ale nie muszą, poruszać się prawym pasem. Najważniejszym ograniczeniem jest całkowity zakaz korzystania z prawego pasa ruchu przez pojazdy od dmc powyżej 3,5 tony.Główne zmiany w organizacji ruchu:
🚩 ruch na trasie dojazdowej do mostu zostanie połączony z trzech do dwóch pasów;🚩 instrukcje i znaki zalecają zachowanie odpowiedniej odległości między pojazdami oraz jazdę na suwak;
🚩 ciężarówki i autobusy zjeżdżają na lewy pas;
🚩 na dalszej części trasy znajdują się bariery uniemożliwiające zmianę pasa;
🚩 po zakończeniu odcinka testowego ciężarówki i autobusy wracają na prawy pas.
W przypadku wdrożenia ruchu jednopasmowego na moście nieuchronnie pojawią się ograniczenia i przeszkody. Między innymi z tego powodu ASFINAG ponawia swój apel, aby nie opóźniać dalej budowy nowego mostu. Dopiero oddanie do użytku nowych konstrukcji zakończy okres ruchu jednopasmowego, a co za tym idzie uciążliwości i korki. Austriacki operator autostrad chce rozpocząć prace wiosną 2025 roku. Obecnie trwają niezbędne procedury. Czas budowy pierwszego obiektu mostowego wynosi od 2,5 do 3 lat. Obecnie ASFINAG szacuje, że oba mosty zostaną ukończone w 2030 r.
Źródło: ASFINAG