Minimalizacja emisyjności CO2
Ogólnoświatowy trend zmierzający do redukcji emisji CO2 sprawia, że na europejskie drogi wyjeżdża coraz więcej ciężarówek zeroemisyjnych. KH-KIPPER wyposażyła w zabudowy kolejne kilka podwozi elektrycznych nie tylko do Norwegii, ale w tym roku również do Łotwy. Samochody przeznaczone są w głównej mierze do transportu materiałów budowlanych w obszarze miejskich aglomeracji. Wywrotki z silnikami zasilanymi CNG trafiły także do kilku firm w Polsce zajmujących się transportem i utylizacją odpadów oraz przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych. Również kopalnie poszukują wydajnych rozwiązań pomagających eliminować straty i ograniczać negatywny wpływ ich działalności na środowisko. W porównaniu z konwencjonalnym wozidłem technologicznym, wywrotki kopalniane są dużo lżejsze i przewożą dwa razy więcej ładunku niż ich masa własna. Z tego powodu nadal chętnie wybierane były zabudowy W1MV zaprojektowane do właśnie tego typu prac. Charakteryzują się one dłuższym czasem sprawności, żywotnością pojazdu i znacznie lepszą ogólną ekonomiką eksploatacji.Aktywizacja eksportu do Afryki i Azji
W 2023 roku kontynuowano dostawy do Afryki i Azji, gdzie wywrotki made in Poland są chętnie wybierane. W Północno-Zachodniej Afryce już budują lokalną infrastrukturę drogową, które ma pozytywnie wpłynąć na rozwój gospodarczy regionu. Nigeria, Czad, Sudan, Kongo, Senegal, Mauretania, Maroko czy Egipt to tylko jedne z takich krajów. Producent zrealizował także dużą dostawę wywrotek do Azji południowo-wschodniej. Jeden z największych na Filipinach dostawców energii zamówił kilkadziesiąt zabudów do transportu w lokalnej kopalni.Wywrotki rolnicze i komunalne
Pomimo, że największym popytem cieszą się zabudowy budowlane i kopalniane KH-KIPPER, coraz więcej klientów było zainteresowanych rozwiązaniami do sektora komunalnego i rolniczego. W odpowiedzi producent wypuściło na rynek udoskonaloną zabudowę W3A przeznaczone do transportu zbóż. Zabudowa na podwoziu jest oferowana w zestawie z analogiczną przyczepą, co umożliwia przewożenie maksymalnej ilości ładunku. Jeszcze przed rozpoczęciem sezonu 2023/2024 do kilku polskich przedsiębiorstw zajmujących się utrzymaniem dróg i autostrad trafiły lekkie zabudowy W3F oraz W3A, które stanowią idealny nośnik do posypywarek i dodatkowo wyposażone zostały w pługi odśnieżne. Z kolei zakłady usług komunalnych zamawiały zabudowy W3F z nadstawkami ze stalowej siatki, które znakomicie posłużą im do zbiórki odpadów objętościowych, np. liści, gałęzi, trawy lub selektywnej zbiórki odpadów.Ulepszenia produktów
Dzięki optymalizacji produkcji klienci otrzymują produkty lepszej jakości. Producent wprowadził także szereg zmian w konstrukcje swoich zabudów, a w najbliższym czasie chce udoskonalić pod tym kątem zabudowę kopalnianą W1MV. Zmiany w konstrukcji skrzyni zwiększą bezpieczeństwo, a mniejsza masa własna pozytywnie wpłynie na ładowność pojazdu. W odpowiedzi na niesłabnące zainteresowanie producent będzie również nadal ulepszał inne obecnie produkowane zabudowy. Nowe rozwiązania planowane w zabudowach trójstronnych w jeszcze większym stopniu poprawią ich funkcjonalność.Źródło: KH-KIPPER