Zabudowę W1RB zaprojektowano do efektywnej i bezpiecznej pracy w kopalniach odkrywkowych. Wyposażona w nią ciężarówka może poruszać się w ograniczonych przestrzeniach i pokonywać ciasne zakręty dróg technologicznych prowadzących z miejsca pozyskiwania urobku do kruszarki.
To nowatorska konstrukcja wykorzystująca właściwości produkowanej przez szwedzką hutę SSAB stali HARDOX 500 TUF. Zastosowany materiał o wysokiej twardości i udarności oraz 4-krotnie mniejsza liczba spoin gwarantują wyjątkową wytrzymałość na zużycie, a tym samym zapewniają maksymalnie długi okres eksploatacji. Niska masa własna skrzyni pozwoliła na zwiększenie ładowności, a tym samym zwiększenie produktywności. Użytkownik może liczyć także na obniżenie kosztów eksploatacyjnych, w tym zużycia paliwa. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów do produkcji skrzyni oraz jej trwałej konstrukcji wywrotka pozostaje dłużej w eksploatacji, co przekłada się na zmniejszenie wpływu na środowisko naturalne.
Zastosowanie szybkiego siłownika hydraulicznego HYVA skróciło podnoszenie i opuszczanie skrzyni do 30-35 sekund. Pozwala to na wykonanie większej liczby cykli w określonym czasie, co oznacza możliwość przetransportowania większej masy ładunku. Urządzenie HYVA SMART monitoruje każdy cykl wywrotu, poprawiając bezpieczeństwo i wydajność przed i podczas operacji przechylania. Jedną z funkcji urządzenia jest możliwość podglądu położenia pojazdu względem podłoża, co pozwala ustawić wywrotkę w taki sposób, aby można było opróżnić skrzynię, nie ryzykując wywróceniem ciężarówki.
Pracę ułatwia umieszczona w tylnej części zabudowy pod skrzynią kamera Brigade, która pokazuje widok z tyłu. Podnosi bezpieczeństwo kierowcy i pomaga mu podczas podjeżdżania pod lej zasypowy kruszarki. Kamery AI nowej generacji, wykorzystujące sztuczną inteligencję, aktywnie monitorują martwe strefy wokół pojazdu - rozpoznają ludzką postać w zdefiniowanym obszarze i ostrzegają kierowcę wizualnie i/lub dźwiękowo przed możliwą kolizją.
Skrzynia ładunkowa ma bardziej symetryczny kształt w porównaniu z wozidłem przegubowym, a jej szerokość wynosząca w górnej części 3 m ułatwia załadunek większą łyżką. Dzięki zastosowaniu zewnętrznego systemu linowego tylna burta otwiera się automatycznie podczas kiprowania, umożliwiając wypadanie dużych odłamków skalnych. Mechanizm otwierania burty tylnej uruchamia się w momencie, gdy skrzynia zaczyna się unosić.
Daszek nad kabiną, będący przedłużeniem przedniej ściany skrzyni, ma 3-metrową szerokość, dzięki czemu skutecznie chroni ją przed uderzeniami materiału skalnego podczas załadunku, ale również podczas zjazdu z ostrego wzniesienia, gdy ładunek będący na górze może zsuwać się ku przodowi. Do ogrzewania dna i ścian skrzyni - w celu zapobiegania przymarzaniu materiału do jej wnętrza - wykorzystuje się ciepło gazów spalinowych.
Źródło: KH-KIPPER
Utworzona: 2024-03-04