Wyładunek na różne sposoby
Zestaw rozładowuje się sam dzięki siłownikom hydraulicznym znajdującym się pod podłogami obu skrzyń. Pozwala to na efektywną i szybką realizację różnych zadań transportowych minimalizując koszty. Wyładunek odbywa się on na trzy strony, tj. do tyłu oraz na boki. Burty boczne podzielone są na dolną ruchomą część i górną stałą. Dolna ruchoma część jest dodatkowo podzielona na dwie sekcje. Obie sekcje uchylają się automatycznie przy podniesieniu skrzyni na bok lub manualnie z góry na dół dzięki górnym i dolnym zawiasom. Górna nieruchoma część burt bocznych zwiększa wysokość burt i pozwala maksymalnie wykorzystać ładowność zestawu w ramach dopuszczalnej normy.Tylna klapa z górnymi zawiasami otwiera się automatycznie przy podniesieniu skrzyni do tyłu, a dwa szybry umożliwiają precyzyjny wyładunek ziarna, np. do zbiornika. Jeśli zestaw w danym momencie nie przewozi ziarna, z powodzeniem może zostać wykorzystany również do transportu innych ładunków. Otwierana na boki tylna klapa pozwala na załadowanie do skrzyni palet lub długich elementów Dzięki odpowiedniej szerokości wewnętrznej skrzyń możliwe jest załadownie dwóch palet obok siebie. Drzwi tylnej klapy można przypiąć łańcuchami znajdującymi się po obu stronach skrzyni, co zapobiega ich samowolnemu zamykaniu podczas załadunku.
Szczelny transport drobnych ziaren
Skrzynie w przekroju przypominają kwadrat. Podłoga obu skrzyń wykonana została z 6-milimetrowej grubości wysokowytrzymałej stali HARDOX 450, zaś burty boczne aluminiowym profili z wysokiej jakości. Na przedniej burcie zastosowano stal konstrukcyjną STRENX o grubości 4 mm. Taka kombinacja zapewnia maksymalnie długi okres użytkowania narażonej na zużycie skrzyni i jednocześnie lekką konstrukcję. Przy dużej objętości jaką wyróżnia się skrzynia łańcuch spinający burty zwiększa sztywność całej konstrukcji.Drobne ziarna zbóż są stosunkowo trudnym w transporcie materiałem sypkim. Szczelna konstrukcja i plandeka zapobiegają utracie i zepsuciu ładunku podczas transportu w złych warunków pogodowych. Tradycyjna plandeka skutecznie ogranicza przenikanie wilgoci ze środowiska zewnętrznego i chroni ziarno przed deszczem i wiatrem. Kiedy jest rozwinięta, spoczywa na dwóch pałąkach przyspawanych między bokami skrzyni. Rozwijanie i zwijanie plandeki ułatwiają aluminiowe podesty i drabinki, które znajdują się na tylnej burcie samochodu oraz przedniej burcie przyczepy.
Boczne bariery pod skrzynią przyczepy uniemożliwiają niekontrolowany wjazd od boku pod koła samochodu, a stalowy zderzak chroni innych użytkowników dróg przed uwięzieniem pod pojazdem w przypadku kolizji. W przyczepie zastosowano osie BPW, które pozwalają na poruszanie się po wszystkich rodzajach dróg, szczególnie nieutwardzonych drogach polnych. W tylnej części samochodu znajduje się sprzęg pozwalający na przyłączenie do niego przyczepy lub innych rodzajów sprzętu. Regulacja wysokości przyczepy ułatwia odpowiednie ustawienie zaczepu dyszla podczas łączenia jej z samochodem, współpracę z kombajnem lub załadunek z rampy. Niższa wysokość przyczepy przy rozładunku zwiększa bezpieczeństwo dzięki obniżeniu środka ciężkości.
Źródło: KH-KIPPER