Większość pojazdów w naszej flocie to Mercedesy, choć używamy także innych marek. Dzięki temu mamy porównanie i pod wieloma kluczowymi względami wypada ono na korzyść Mercedesa. Najważniejsza jest niezawodność – w dostawach betonu jakiekolwiek wyłączenie pojazdu z eksploatacji to poważny problem. Na przestrzeni lat eksploatacji różnych marek widzimy wyraźnie, że w przypadku Mercedesów wskaźnik bezawaryjności jest najniższy. Drugi istotny parametr to zużycie paliwa, a pojazdy z gwiazdą są oszczędniejsze pod tym względem. W bydgoskim oddziale pracuje łącznie siedem pojazdów z gwiazdą na masce z bardzo różnych roczników. Najstarsze z nich to pompy do betonu na podwoziu Mercedesów z 1997, 1999 i 2004 roku. W dalszym ciągu sprawują się doskonale. Nowsze są betonomieszarkami: oprócz dwóch najnowszych Arocsów, mamy jeszcze dwa z 2021 roku mówi Michał Baran, zastępca dyrektora ds. Produkcji Regionu Północnego.Pojazdy, które rozpoczęły pracę w sierpniu, są wyposażone w zabudowę Liebherr o pojemności 9 m3, która w połączeniu z DMC Arocsa zapewnia odpowiednią efektywność przewozu mieszanek. Samochody jeżdżą na krótkich, lokalnych trasach, liczących przeciętnie ok. 20 km, jednak wykonują ich w ciągu dnia kilkanaście.
Transportujemy wszelkie rodzaje mieszanek betonowych: od betonu konstrukcyjnego przez specjalne po drogowo-mostowe – wszystko zależy od zapotrzebowania klienta. Obecnie najbardziej prestiżową inwestycją, na potrzeby której dostarczamy mieszanki betonowe, jest rozbudowa Opery Nova w Bydgoszczy o czwarty krąg. W ostatnim czasie zakończyliśmy również dostawy na potrzeby budowy trasy ekspresowej S5 na odcinkach w województwie kujawsko-pomorskim mówi Michał Baran.Istotnym atutem zakupionych w EWT Automotive betonomieszarek na podwoziu Arocsa jest komfort, który docenili kierowcy: wygodny amortyzowany fotel oraz kamera 360 st., zapewniająca większe bezpieczeństwo i lepszą widoczność, sprawiają, że jazda w ruchu miejskim jest łatwiejsza.
Nowe Arocsy 3240 B 8x4/4 są wyposażone w silniki OM 470 drugiej generacji i automatyczne skrzynie Mercedes Powershift 3 z programem do jazdy offroad, tempomaty, a także w innowacyjne technologie Mercedes-Benz Trucks, takie jak bezlusterkowy system kamer i wyświetlaczy cyfrowych MirrorCam.
Źródło: Daimler