To kolejny ważny etap dotychczasowych prac związanych z testowaniem i walidacją systemu, w tym szeroko zakrojonych testów na torze zamkniętym, oraz weryfikacji wcześniej zebranych danych na temat dróg publicznych oraz szkolenia kierowców w zakresie zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa ciężarówki. Dane zabranej podczas obecnej fazy testów na drogach publicznych posłużą do przyszłej industrializacji zautomatyzowanej ciężarówki.
System PlusDrive, składa się z najnowocześniejszego oprogramowania do jazdy autonomicznej, które wykorzystuje sztuczną inteligencję oraz zestaw zaawansowanych czujników, w tym lidarów, radarów i kamer, aby zapewnić kierowcy informacje o obiektach znajdujących się w otoczeniu pojazdu. Testy na drogach publicznych będą trwały przez kilka następnych miesięcy a w dalszej kolejności zostaną rozszerzone na Austrię, Francję, Włochy i Szwajcarię, aby można było zebrać rzeczywiste dane z różnych dróg i warunków jazdy w całym regionie. Testy mają pokazać, że system PlusDrive może bezpiecznie i automatycznie wykonywać manewry nadzorowane przez kierowcę, w tym utrzymanie pasa ruchu, reagowanie na pojazdy wjeżdżające na pas z przodu, reagowanie na połączenie dwóch pasów w jeden, inicjowane przez kierowcę lub sugerowane przez system zmiany pasa ruchu, asystent jazdy w korku oraz inne formy napominania kierowcy (tzw. nudging). Nagranie pokazujące IVECO S-Way z systemem PlusDrive w akcji ⬇
Źródło: IVECO
Utworzona: 2023-07-18