Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

DAF XD z automatyczną skrzynią biegów i nowym silnikiem

Utworzona: 2023-06-09


Nowy układ napędowy jest o 600 kg lżejszy w porównaniu z i tak już lekkim układem MX-11, co zwiększa ładowność i poprawia wydajność paliwową.

Nowy DAF XD z 6,7-litrowym układem napędowym PACCAR PX-7 (o mocy 167 kW/230 KM – 227 kW/310 KM) uzupełnia istniejące wersje Międzynarodowej Ciężarówki Roku 2023 z 10,8-litrowym silnikiem PACCAR MX-11 o mocy 300-450 KM.

Nowy silnik o dużej wydajności

6-cylindrowy silnik PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 litra został całkowicie przeprojektowany. Silnik bez układu EGR jest wyposażony w nowy, lekki, a jednocześnie bardzo wytrzymały blok z żeliwa kompaktowanego grafitu i żeliwną głowicę cylindrów, nowe tłoki o niskim współczynniku tarcia, nowy wysoce wydajny kompresor i nową turbosprężarkę. Jest dostępny w 4 wersjach mocy: 167 kW/230 KM, 189 kW/260 KM, 212 kW/290 KM i 227 kW/310 KM. Aby zapewnić doskonałą oszczędność paliwa i najwyższy komfort kierowcy, maksymalny moment obrotowy jest dostępny już przy bardzo niskich prędkościach obrotowych silnika.


Automatyczne skrzynie biegów PowerLine

Model ten z silnikiem PACCAR PX-7 jest wyposażony w nową, 8-biegową, w pełni automatyczną skrzynię biegów PowerLine, oferującą optymalny zakres i stopnie przełożeń. Możliwość zmiany biegów na pełnym gazie, bez przerywania momentu obrotowego zapewnia niezrównany komfort i właściwości jezdne. Ponadto nowa przekładnia zapewnia wyjątkową zwrotność przy niskich prędkościach dzięki funkcji ruszania po zwolnieniu pedału hamulca. W połączeniu ze zoptymalizowanymi przełożeniami tylnej osi, XD z silnikiem PX-7 oferuje najwyższą możliwą oszczędność paliwa. Opcjonalnie XD z silnikiem PACCAR PX-7 jest również dostępny z potężnym hamulcem silnikowym PX, oferującym ponad 200 kW/276 KM mocy szczytowej.

Punkt odniesienia w zakresie bezpieczeństwa

Omawiany model z silnikiem PX-7 korzysta ze wszystkich własności premium dostępnych w innych modelach serii XD. Pojazd oferuje doskonałą widoczność z nisko położonej kabiny dzięki dużej przedniej szybie i dużym bocznym oknom z bardzo niską krawędzią dolną oraz opcjonalnemu okienku widokowemu na krawężnik. Dodatkowo kierowca może monitorować martwe strefy za pomocą wyświetlaczy DAF Corner View i cyfrowemu systemowi wizyjnemu DAF.

Komfort kierowcy

Przestronna babina o kubaturze do prawie 10 m3 jest wyposażona w fotel i kierownicę z dużym zakresem regulacji. Komfort jazdy i obsługi zapewnia optymalna konstrukcja przedniej części podwozia, zawieszenia kabiny i zawieszenia tylnej osi.

Źródło: DAF
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transpolisa.pl


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels