eActros został zaprojektowany od podstaw jako ciężarówka elektryczna. Jest napędzany dwoma silnikami elektrycznymi zamontowanymi w tylnej e-osi. Miejsce uzyskane dzięki eliminacji wału napędowego zajmują akumulatory umieszczone na całej szerokości pojazdu, co zapewnia nisko położony środek ciężkości i przekłada się na lepszą dynamikę jazdy. Silniki napędzane są przez specjalną przekładnię z dwoma biegami do przodu i dwoma do tyłu, dzięki czemu ciężarówka może poruszać się z prędkością do 89 km/h. Brak silnika spalinowego pod kabiną ClassicSpace oznacza, że hałas i wibracje są znacznie mniejsze niż w tradycyjnej ciężarówce z silnikiem Diesla.
Nadwozie zostało zaprojektowane z myślą o optymalnej wydajności aerodynamicznej. Posiada pełny system Solomon Slipstream ze zwężającą się przegrodą, spojlerem dachowym 3D i opadającym tyłem Kamm. Pojazd jest wyposażony w montowany nad kabiną agregat chłodniczy Carrier TRS Syberia oraz w system monitorowania temperatury Carrier Datacold. Z tyłu znajduje się kolumnowa winda załadowcza Dhollandia o udźwigu 1500 kg, a także kamera cofania, z której obraz jest wyświetlany na ekranach kokpitu multimedialnego ciężarówki. Standardowe wyposażenie obejmuje kamerę MirrorCam, system Active Brake Assist 5 oraz dźwiękowy system ostrzegania o pojeździe.
Wprowadzony do sprzedaży w zeszłym roku eActros jest również dostępny jako podwozie 6x2, o DMC 27 ton i dopuszczalnej ładowności 16,6 tony, a także jako eActros 400 z czterema akumulatorami, zapewniającymi zasięg do 400 km. Obecnie trwają dostawy pierwszych egzemplarzy do klientów w Zjednoczonym Królestwie.

Źródło i zdjęcia: Mercedes-Benz Trucks UK