Wprowadzona ostatnio do oferty technologia elastomerowa tylnego zawieszenia do ciężkich pojazdach budowlanych umożliwia poprawę stabilności i zoptymalizowane parametry pracy w trudnych warunkach.
Nasze zawieszenie przeznaczone jest do pracy w trudnych warunkach, ma zdecydowanie dłuższy okres użytkowania, a przy tym jest do 250 kg lżejsze od porównywalnych zawieszeń mechanicznych. Obok masy dodatkowo zmniejsza się również ślad węglowy. Ze względu na mniejsze zużycie stali i unikanie obróbki cieplnej, w przeciwieństwie do resorów parabolicznych, całkowita oszczędność wynosi około jednej tony CO2 na każdy agregat tylnej osi
wyjaśnił Helfried Jelinek, dyrektor generalny firmy Hendrickson Commercial Vehicle Systems Europe.
Zawieszenie ULTIMAAX o nośności 26 ton jest stosowane w ciężarówkach dużej ładowności, takich jak betoniarki, wywrotki, pojazdy górnicze i ciężkie śmieciarki, gdzie w normalnych warunkach pracy lub podczas pustych przebiegów konwencjonalne zawieszenie jest zbyt niekomfortowe lub niekorzystnie wpływa na stabilność w przypadku ciężkich ładunków. Zawieszenie elastomerowe sprawdza się nawet w najtrudniejszych warunkach eksploatacji.
Integracja belki podnośnej osi z opatentowaną, progresywną sztywnością sprężyny zapewnia równowagę między stabilnością pod obciążeniem, a komfortem jazdy bez obciążenia. To rozwiązanie zmniejsza również obciążenie kabiny kierowcy, podwozia i nadwozia wskutek uderzeń i drgań. Belka podnośna ma centralny punkt obrotu, który umożliwia utrzymanie nieprzerwanego kontaktu opon z podłożem, a tym samym pełnej trakcji, również w bardzo nierównym terenie.
Pytania o jazdy testowe ciężarówką wyposażoną w zawieszenie Hendrickson ULTIMAAX można kierować do punktów sprzedaży i serwisu firmy MAN.
Źródło: MAN Truck & Bus