Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Silny i komfortowy z zawieszeniem elastomerowym

Utworzona: 2023-06-05


Oferta MAN Individual rozszerzyła się o elastomerowe zawieszenie ULTIMAAX firmy Hendrickson dla tylnej osi. Dzięki temu użytkownik pojazdu nie musi już wybierać między komfortem jazdy a wytrzymałością w zastosowaniach budowlanych i terenowych z dużymi obciążeniami.

MAN Individual oznacza fabryczne modyfikacje, przezbrajanie pojazdów w celu ich indywidualizacji – dopasowania od strony technicznej do specyficznych wymogów użytkowników. W zakładach w Monachium, Wittlich i Krakowie realizowane są modyfikacje kabiny kierowcy, podwozia, układu przeniesienia napędu i wyposażenia elektronicznego. Klient korzysta z rozwiązania fabrycznego i gwarancji, że przebudowy wykonywane są zgodnie z dokumentacją oraz najwyższymi standardami jakościowymi. Kolejna zaleta: pojazdy mogą być serwisowane w każdym oddziale firmy MAN.

Wprowadzona ostatnio do oferty technologia elastomerowa tylnego zawieszenia do ciężkich pojazdach budowlanych umożliwia poprawę stabilności i zoptymalizowane parametry pracy w trudnych warunkach.


Nasze zawieszenie przeznaczone jest do pracy w trudnych warunkach, ma zdecydowanie dłuższy okres użytkowania, a przy tym jest do 250 kg lżejsze od porównywalnych zawieszeń mechanicznych. Obok masy dodatkowo zmniejsza się również ślad węglowy. Ze względu na mniejsze zużycie stali i unikanie obróbki cieplnej, w przeciwieństwie do resorów parabolicznych, całkowita oszczędność wynosi około jednej tony CO2 na każdy agregat tylnej osi
wyjaśnił Helfried Jelinek, dyrektor generalny firmy Hendrickson Commercial Vehicle Systems Europe.

Zawieszenie ULTIMAAX o nośności 26 ton jest stosowane w ciężarówkach dużej ładowności, takich jak betoniarki, wywrotki, pojazdy górnicze i ciężkie śmieciarki, gdzie w normalnych warunkach pracy lub podczas pustych przebiegów konwencjonalne zawieszenie jest zbyt niekomfortowe lub niekorzystnie wpływa na stabilność w przypadku ciężkich ładunków. Zawieszenie elastomerowe sprawdza się nawet w najtrudniejszych warunkach eksploatacji.


Integracja belki podnośnej osi z opatentowaną, progresywną sztywnością sprężyny zapewnia równowagę między stabilnością pod obciążeniem, a komfortem jazdy bez obciążenia. To rozwiązanie zmniejsza również obciążenie kabiny kierowcy, podwozia i nadwozia wskutek uderzeń i drgań. Belka podnośna ma centralny punkt obrotu, który umożliwia utrzymanie nieprzerwanego kontaktu opon z podłożem, a tym samym pełnej trakcji, również w bardzo nierównym terenie.

Pytania o jazdy testowe ciężarówką wyposażoną w zawieszenie Hendrickson ULTIMAAX można kierować do punktów sprzedaży i serwisu firmy MAN.

Źródło: MAN Truck & Bus
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Euroma Maciej Działoszyński


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels