Teraz pojazdy przechodzą bardzo ważny etap – są po raz pierwszy testowane na drogach publicznych. I to nie byle jakich. Aby zwiększyć skalę trudności, próby przeprowadzono za kołem podbiegunowym w północnej Szwecji – w ekstremalnie zimnym klimacie.
Ciężarówki jeżdżą siedem dni w tygodniu w każdych warunkach pogodowych. Trudne warunki na drogach publicznych w północnej Szwecji, z lodem, wiatrem i dużą ilością śniegu, są idealnym środowiskiem testowym. Z przyjemnością mogę powiedzieć, że testy idą dobrze, a wyniki potwierdzają to, co wcześniej sprawdzaliśmy, zarówno cyfrowo, jak i na naszym torze testowym w pobliżu GöteborgaVolvo oferuje obecnie najszerszą w branży gamę pojazdów ciężarowych z napędem akumulatorowo-elektrycznym (BEV), obejmującą sześć modeli w produkcji seryjnej. Mogą wykonywać różnego rodzaju przewozy w obrębie miast i między nimi. Producent oferuje również samochody ciężarowe zasilane paliwami odnawialnymi, takimi jak biogaz.
pochwaliła się Helena Alsiö, VP Powertrain Product Management w Volvo Trucks.
Musimy działać już teraz, aby zatrzymać globalne ocieplenie. Niezależnie od zleceń transportowych lub miejsca na świecie, w którym działają nasi klienci, czekanie nie wchodzi w grę. W ciągu kilku lat nasi klienci będą mogli całkowicie wyeliminować ze swoich samochodów ciężarowych emisję dwutlenku węglaElektryczne ciężarówki z ogniwami paliwowymi będą dostępne w drugiej połowie tej dekady. Mają wykorzystywać dwa ogniwa o mocy 300 kW. Testy z udziałem przewoźników rozpoczną się kilka lat przed uruchomieniem produkcji seryjnej. Bardzo ważne jest, aby paliwem był zielony wodór, wytwarzany przy użyciu odnawialnych źródeł energii (wiatr, woda, słońce). Aby przyspieszyć rozwój, Volvo Group połączyło siły z koncernem Daimler Truck w celu opracowania i wyprodukowania ogniw paliwowych dostosowanych do potrzeb pojazdów dużej ładowności.
zapewnia Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Źródło: Volvo Trucks