Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Testy wodorowych za kołem podbiegunowym

Utworzona: 2023-06-03


Samochody ciężarowe napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi będą ważną częścią gamy produktów Volvo Trucks o zerowej emisji spalin. Teraz są testowane na drogach publicznych w północnej Szwecji.

W ubiegłym roku Volvo Trucks po raz pierwszy zaprezentowało swoje elektryczne pojazdy ciężarowe z ogniwami paliwowymi (FCEV), emitujące tylko parę wodną. Pojazdy wykorzystują wodór do wytwarzania własnej energii elektrycznej na pokładzie, dzięki czemu nadają się do użytku na dłuższych dystansach. Zwłaszcza tam, gdzie korzystanie wyłącznie z akumulatorów nie jest możliwe – np. na obszarach wiejskich bez infrastruktury ładowania.

Teraz pojazdy przechodzą bardzo ważny etap – są po raz pierwszy testowane na drogach publicznych. I to nie byle jakich. Aby zwiększyć skalę trudności, próby przeprowadzono za kołem podbiegunowym w północnej Szwecji – w ekstremalnie zimnym klimacie.


Ciężarówki jeżdżą siedem dni w tygodniu w każdych warunkach pogodowych. Trudne warunki na drogach publicznych w północnej Szwecji, z lodem, wiatrem i dużą ilością śniegu, są idealnym środowiskiem testowym. Z przyjemnością mogę powiedzieć, że testy idą dobrze, a wyniki potwierdzają to, co wcześniej sprawdzaliśmy, zarówno cyfrowo, jak i na naszym torze testowym w pobliżu Göteborga
pochwaliła się Helena Alsiö, VP Powertrain Product Management w Volvo Trucks.
Volvo oferuje obecnie najszerszą w branży gamę pojazdów ciężarowych z napędem akumulatorowo-elektrycznym (BEV), obejmującą sześć modeli w produkcji seryjnej. Mogą wykonywać różnego rodzaju przewozy w obrębie miast i między nimi. Producent oferuje również samochody ciężarowe zasilane paliwami odnawialnymi, takimi jak biogaz.


Musimy działać już teraz, aby zatrzymać globalne ocieplenie. Niezależnie od zleceń transportowych lub miejsca na świecie, w którym działają nasi klienci, czekanie nie wchodzi w grę. W ciągu kilku lat nasi klienci będą mogli całkowicie wyeliminować ze swoich samochodów ciężarowych emisję dwutlenku węgla
zapewnia Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Elektryczne ciężarówki z ogniwami paliwowymi będą dostępne w drugiej połowie tej dekady. Mają wykorzystywać dwa ogniwa o mocy 300 kW. Testy z udziałem przewoźników rozpoczną się kilka lat przed uruchomieniem produkcji seryjnej. Bardzo ważne jest, aby paliwem był zielony wodór, wytwarzany przy użyciu odnawialnych źródeł energii (wiatr, woda, słońce). Aby przyspieszyć rozwój, Volvo Group połączyło siły z koncernem Daimler Truck w celu opracowania i wyprodukowania ogniw paliwowych dostosowanych do potrzeb pojazdów dużej ładowności.

Źródło: Volvo Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Euroma Maciej Działoszyński


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels