- 1) możliwość przeprowadzenia ćwiczeń i zajęć praktycznych po zakończeniu zajęć teoretycznych;
2) upoważnienie pracowników ośrodka szkolenia do czynności przewidzianych dla kierowników ośrodka szkolenia;
3) doprecyzowanie dla kogo jest dedykowane szkolenie okresowe;
4) popieranie profilu kierowcy zawodowego bez konieczności składania podpisu elektronicznego;
5) odejście od modułowego prowadzenia szkoleń okresowych w formie kursu okresowego;
6) zmiana redakcyjna w zakresie przepisu dotyczącego prowadzenia zajęć praktycznych przy użyciu urządzenia do symulowania jazdy w warunkach specjalnych;
7) zwolnienie z modułu szkoleniowego również w zakresie szkolenia okresowego w formie cyklu zajęć;
8) zmniejszenie wymiaru godzinowego szkolenia okresowego jedynie w zakresie bloku C
9) wydanie przez ośrodek szkolenia zaświadczenia o uzyskaniu świadectwa kwalifikacji zawodowej;
10) usunięcie ograniczenia zw. z barierą językową w zakresie obecności tłumacza przysięgłego i tłumacza języka migowego na teście kwalifikacyjnym;
11) umożliwienie wydania papierowych świadectw kwalifikacji zawodowej potwierdzających ukończenie szkolenia okresowego wydanych dla osób, które rozpoczęły, ale nie zakończyły tego szkolenia przed 6 kwietnia br. oraz możliwość wydania prawa jazdy z kodem 95 lub karty kwalifikacji kierowcy na podstawie tych świadectw. Możliwość wydania prawa jazdy i karty na podstawie ww. świadectw kwalifikacji zawodowej będzie możliwa przez 3 miesiące od dnia wejścia w życie rozporządzenia;
12) uzupełnienie działu w zakresie bloku D;
13) w załączniku nr 2 do rozporządzenia usunięcie omyłki pisarskiej w zakresie oznaczenia sposobu przeprowadzenia zajęć praktycznych;
14) zmiana w programie kursu kwalifikacyjnego;
15) zmiana nomenklatury w zakresie „temat” / „zagadnienie” stosowanej podczas kursów kwalifikacyjnych;
16) zmiana brzmienia tematu 1.4.10 i 1.5.10 realizowanego podczas kursów kwalifikacyjnych;
17) korekty porządkujące w załącznikach rozporządzenia.
Źródło: prawodrogowe.pl