Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Alarmujące dane w sprawie kradzieży w transporcie

Utworzona: 2023-02-23


Według najnowszej analizy Stowarzyszenia Ochrony Transportu Towarów TAPA, w ciągu 546 dni zarejestrowano ponad 11 tysięcy takich zdarzeń, a średnia wartość strat wynosi ponad 86 tysięcy euro.

Kradzieże ładunków w transporcie stanowią poważne zagrożenie dla branży logistycznej i handlu. Niestety skala tego zjawiska rośnie z roku na rok. Potwierdzają to wyniki nowego raportu TAPA na temat kradzieży ładunków w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Zgodnie z nimi, łączna wartość strat poniesionych z tego powodu w badanym okresie wyniosła ponad 126,5 miliona euro. Eksperci C.H. Robinson zwracają uwagę, że zjawisko to jest wynikiem zarówno zwiększenia wartości przemieszczanych towarów, jak i braku powszechnego stosowania wystarczających środków bezpieczeństwa. Jak się okazuje, w dalszym ciągu wiele firm transportowych nie jest w stanie poradzić sobie z rosnącym ryzykiem kradzieży, co prowadzi nie tylko do strat finansowych, ale również do utraty reputacji i zaufania klientów.

Kto stoi za kradzieżami?

Za masowe straty odpowiedzialne są przede wszystkim tak zwane zorganizowane grupy przestępcze (ZGP). Są one szczególnie zainteresowane przywłaszczeniem towarów o dużej wartości, przeznaczonych do późniejszej sprzedaży na czarnym rynku. Grupy te w rabunkach wykorzystują różne techniki, takie jak podszywanie się pod oficjalne firmy transportowe, pozyskiwanie od informatorów danych o trasie przejazdu, a następnie ukrywanie się na niej i przeprowadzanie napadu czy wykorzystywanie szpiegowskiego oprogramowania, aby śledzić pojazdy i uzyskać dostęp do ważnych informacji, takich jak czas przybycia, miejsce postoju i rodzaj ładunku.

Inna z powszechnych praktyk polega na tym, że oszuści podszywają się pod spedytorów korzystających z giełdy transportowej i przekazują kierowcy fałszywe instrukcje. Dopasowują legalnego przewoźnika do spedytora, ułatwiając przepływ towarów. Oszust działa następnie jako „pośrednik” między dwiema firmami, organizując odbiór towaru i przekazując instrukcje kierowcy. Po odebraniu towaru przez kierowcę ciężarówki, oszust wydaje nowe instrukcje dotyczące dostawy pod inny adres, skąd ładunek ma zostać skradziony.

Jak można zabezpieczyć się przed skutkami kradzieży?

Warto korzystać z rozmaitych technologii, np. Value Protect Solution, które ma na celu zapewnienie klientom spokoju transportu towarów bez strat. Rozwiązanie to zawiera w sobie trzy strategicznie połączone czynniki:
Sieć wysoko wykwalifikowanych przewoźników – zapewnia swoim klientom elastyczność, dając dostęp do certyfikowanych przewoźników, którzy przestrzegają wymogów bezpieczeństwa TAPA i lokalnych przepisów.
Zaawansowane rozwiązania do monitorowania w czasie rzeczywistym – klienci mogą otrzymywać dodatkowe wskazówki dotyczące optymalizacji łańcucha dostaw za pośrednictwem platformy Navisphere®, która dostarcza wskazówki, prognozy oraz możliwość analizowania danych z przeszłości i optymalizowania rozwiązań.
Dedykowany zespół ekspertów ds. łańcuchów dostaw – klienci mogą korzystać z pomocy fachowców w branży, wykorzystując ich rozległą wiedzę na temat złożonych rozwiązań logistycznych.

Zidentyfikowaliśmy problemy branży, przeanalizowaliśmy nasze spostrzeżenia oparte na danych i dopasowaliśmy je do obaw naszych klientów, co znajduje odzwierciedlenie w naszej nowej usłudze. Celem tego rozwiązania jest wspieranie podstawowej działalności naszych klientów i pomoc w walce z rabunkami mówi Bartosz Boguszewski, Menedżer ds. Value Protect Solution w C.H. Robinson.
Źródło: C.H. Robinson
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels