Kto stoi za kradzieżami?
Za masowe straty odpowiedzialne są przede wszystkim tak zwane zorganizowane grupy przestępcze (ZGP). Są one szczególnie zainteresowane przywłaszczeniem towarów o dużej wartości, przeznaczonych do późniejszej sprzedaży na czarnym rynku. Grupy te w rabunkach wykorzystują różne techniki, takie jak podszywanie się pod oficjalne firmy transportowe, pozyskiwanie od informatorów danych o trasie przejazdu, a następnie ukrywanie się na niej i przeprowadzanie napadu czy wykorzystywanie szpiegowskiego oprogramowania, aby śledzić pojazdy i uzyskać dostęp do ważnych informacji, takich jak czas przybycia, miejsce postoju i rodzaj ładunku.Inna z powszechnych praktyk polega na tym, że oszuści podszywają się pod spedytorów korzystających z giełdy transportowej i przekazują kierowcy fałszywe instrukcje. Dopasowują legalnego przewoźnika do spedytora, ułatwiając przepływ towarów. Oszust działa następnie jako „pośrednik” między dwiema firmami, organizując odbiór towaru i przekazując instrukcje kierowcy. Po odebraniu towaru przez kierowcę ciężarówki, oszust wydaje nowe instrukcje dotyczące dostawy pod inny adres, skąd ładunek ma zostać skradziony.
Jak można zabezpieczyć się przed skutkami kradzieży?
Warto korzystać z rozmaitych technologii, np. Value Protect Solution, które ma na celu zapewnienie klientom spokoju transportu towarów bez strat. Rozwiązanie to zawiera w sobie trzy strategicznie połączone czynniki:• Sieć wysoko wykwalifikowanych przewoźników – zapewnia swoim klientom elastyczność, dając dostęp do certyfikowanych przewoźników, którzy przestrzegają wymogów bezpieczeństwa TAPA i lokalnych przepisów.
• Zaawansowane rozwiązania do monitorowania w czasie rzeczywistym – klienci mogą otrzymywać dodatkowe wskazówki dotyczące optymalizacji łańcucha dostaw za pośrednictwem platformy Navisphere®, która dostarcza wskazówki, prognozy oraz możliwość analizowania danych z przeszłości i optymalizowania rozwiązań.
• Dedykowany zespół ekspertów ds. łańcuchów dostaw – klienci mogą korzystać z pomocy fachowców w branży, wykorzystując ich rozległą wiedzę na temat złożonych rozwiązań logistycznych.
Zidentyfikowaliśmy problemy branży, przeanalizowaliśmy nasze spostrzeżenia oparte na danych i dopasowaliśmy je do obaw naszych klientów, co znajduje odzwierciedlenie w naszej nowej usłudze. Celem tego rozwiązania jest wspieranie podstawowej działalności naszych klientów i pomoc w walce z rabunkami mówi Bartosz Boguszewski, Menedżer ds. Value Protect Solution w C.H. Robinson.Źródło: C.H. Robinson