Zachęcona nowymi możliwościami przedsiębiorstwo Kroop & Co. Transport + Logistik GmbH, z siedzibą na obrzeżach Hamburga, postanowiło wypróbować transport kombinowany. Do tej pory firma korzystała wyłącznie z ciężarówek. Teraz kontenery są odbierane w porcie w Hamburgu i przewożone ciężarówką jedynie do punktu załadunku na pociąg towarowy w terminalu DUSS Hamburg-Billwerder. Stamtąd kontener jest przewożony koleją do Norymbergi.
Zarezerwowaliśmy transport cyfrowo. Dla nas transport kombinowany to interesująca alternatywa wobec transportu samochodowego, ponieważ jest bardziej przyjazny dla środowiska i w tym konkretnym przypadku był tańszy o 20% mówi Alexander Kähler, kierownik ds. transportu lokalnego i transportu kontenerowego w Kroop & Co. Transport + Logistik GmbH.Transport pilotażowy to wynik projektu „Truck2Train”, wspieranego przez Allianz pro Schiene i BGL przez ostatnie półtora roku.
Większość małych i średnich firm transportowych nawet nie podjęła próby korzystania z transportu kombinowanego. Głównym powodem jest brak wiedzy o dostępnych opcjach i ich kosztach. Ponadto do tej pory rezerwacja wieloodcinkowej trasy była dość czasochłonna. Fakt, że taki łańcuch transportowy można teraz zarezerwować cyfrowo za pomocą zaledwie kilku kliknięć może zachęcić firmy transportowe do wypróbowania takiej możliwości mówi Dirk Flege, dyrektor zarządzający Allianz pro Schiene.Rezerwacji można dokonywać za pomocą dwóch platform cyfrowych: Intermodal Capacity Broker (ICB) stworzona przez firmę Rail-Flow oraz modility.com. Obie zapewniają przejrzystość ofert różnych dostawców oraz organizują transporty intermodalne na poziomie krajowym i międzynarodowym. Rezerwować można transport towarów ciężarówką do pociągu jak również transport na ostatniej mili od miejsca przyjazdu pociągu do odbiorcy. Projekt kończy się w tym roku, wyniki można obejrzeć na stronie www.truck2train.org.
Źródło: BGL