Zabudowę W1MV na podwoziu Scania 8x4 zaprojektowano do pracy w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych w kopalniach. Po odpowiednim przygotowaniu drogi transportowej może zastąpić wozidło w pracy przy przewozie urobku z miejsca wydobycia do kruszarki.
Podłogę i burty wykonano z trudnościeralnej blachy nowej generacji Hardox 500 Tuf, która oferuje niespotykaną wcześniej wytrzymałość, twardość i udarność, a tym samym wydłuża okres eksploatacji pojazdu (łączy w sobie najlepsze własności blach Hardox 450 i 500).
Duży dach zamontowano w taki sposób, aby maksymalnie zabezpieczał górny profil ściany przedniej przed urobkiem spadającym w czasie załadunku. Podłoga wznosi się w tylnej części skrzyni, co zapobiega wypadaniu ładunku podczas jazdy po pochyłym terenie. Urobek dodatkowo zabezpiecza tylna burta otwierana za pomocą lin. Z tyłu pojazdu zamontowano kamery cofania Brigade Electronics. System monitoringu wizyjnego pomaga kierowcy zobaczyć na monitorze w kabinie martwe strefy podczas cofania, co zwiększa bezpieczeństwo manewrowania.
Wywrotkę wyposażono w siłownik hydrauliczny Hyva FC zapewniający krótki czas wyładunku, ważny podczas pracy z wieloma cyklami transportowymi. Bazujący na chmurze system monitorujący Hyva Smart podnosi efektywność i bezpieczeństwo pracy - dostarcza kierowcy aktualizowane w czasie rzeczywistym dane dotyczące m.in. pojazdu i cykli wywrotu, a także generuje ostrzeżenia o niebezpiecznym położeniu przy rozładunku oraz dotyczące konserwacji.
KH-Kipper pokaże na targach również system wymiennych nadwozi, który zwiększa funkcjonalność podwozia. W skład systemu wchodzi podwozie ciężarowe z zabudową samowyładowczą i betonomieszarką na nogach odstawczych. System powstał z myślą o małych betoniarniach, które nie mają dużego parku maszynowego, ale chcą realizować różne zadania transportowe. Beczka umożliwia transport płynnego betonu, a wywrotka materiałów sypkich lub palet. Zamiana zabudów wymaga udziału 1-2 osób i trwa kilkanaście minut.
Polski producent zaprezentuje trójstronną zabudowę W3H na podwoziu MAN 8x4 z siłownikiem Nummi pod podłogą, wyposażoną w hydrauliczną lewą burtę. Podnoszenie skrzyni na bok jest możliwe przy maksymalnie otwartej burcie hydraulicznej, która pozostaje w ustalonej pozycji podczas ruchu skrzyni. Nowe rozwiązanie umożliwia precyzyjny wyładunek materiału w pobliżu samochodu oraz dodatkowo osłania koła przed zasypaniem ładunkiem.
Źródło: KH-Kipper
Utworzona: 2022-10-21