Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Zachowaj dystans i żyj!

Utworzona: 2022-05-22


Mercedes-Benz Trucks wspiera kampanię stowarzyszenia „Hellwach mit 80 km/h”, której cele jest zwiększenie bezpieczeństwa jazdy kierowców ciężarówek.

W szczególności chodzi o podnoszenie świadomości zagrożeń w czasie jazdy autostradowej, gdzie do kolizji dochodzi najczęściej na końcu korków i przy obszarach, na których prowadzone są roboty drogowe. Ze względu na duże natężenie ruchu, często występują tam zatory. Głównymi przyczynami wypadków są zjawiska takie jak mikrosen, inne problemy zdrowotne oraz zachowania rozpraszające uwagę, takie jak jedzenie i picie podczas jazdy lub korzystanie ze smartfonów.

W 2021 r. w Niemczech w wypadkach autostradowych spowodowanych przez pojazdy ciężarowe powodujących kolizję na końcu korka zginęło około 70 osób. To smutny rekord wyjaśnia Dieter Schäfer, były policjant drogowy i współzałożyciel stowarzyszenia „Hellwach mit 80 km/h” e.V.
Cieszy go, że kampanię wspiera firma Mercedes-Benz Trucks. We wszystkich nowych pojazdach odbieranych z fabryki w Wörth znajduje się broszura informacyjna na temat inicjatywy. Materiał jest również wykorzystywany w szkoleniu dla kierowców samochodów ciężarowych organizowanym przez producenta, w którym komiczny bohater Max Achtzig wyjaśnia dziesięć prostych zasad unikania kolizji na końcu korka.

Pierwszą ciężarówkę Mercedes-Benz Actros L, wraz z Maxem Achtzigiem w roli pasażera, odebrał Michael Effinger, dyrektor zarządzający firmy Spedition Effinger z Brigachtal, któremu towarzyszył kierowca Thomas Mahlich.

Bezpieczeństwo to dla nas najważniejsza sprawa. Z zasady zamawiam wszystkie ciężarówki z najlepszymi dostępnymi systemami bezpieczeństwa. Rosnąca liczba korków na autostradach to wielkie niebezpieczeństwo. Broszura jest bardzo dobrze wykonana i bardzo jasno wyjaśnia zagrożenia mówi Effinger.
Broszura jest świetna! Zasady są łatwe do zrozumienia. Wszyscy kierowcy powinni ich przestrzegać dodaje Thomas Mahlich, kierowca od 32 lat.

Jednak doświadczenie pokazuje, że w codziennym ruchu drogowym kierowcy zachowują zbyt mały dystans.

Takie zachowanie nie daje żadnej przewagi czasowej, zwiększa jedynie ryzyko, że kierowca nie zdąży się zatrzymać na czas na końcu korkazwraca uwagę.

Thomas Mahlich jest pod wrażeniem systemów wspomagania w swoim Actrosie L i cieszy się, że jego szef inwestuje w bezpieczeństwo.

To dobrze, bo ruch na autostradzie jest coraz większy. System Active Brake Assist 5 działa idealnie i skutecznie chroni przed wypadkami na końcu korka dodaje kierowca.

Od stycznia 2020 r. wszystkie nowe Actrosy są standardowo wyposażone w asystenta hamowania awaryjnego piątej generacji (ABA 5). System jest już dostosowany do przyszłych wymogów prawnych dla systemów wspomagających hamowanie awaryjne, które zaczną obowiązywać w nowych typach pojazdów od roku 2025 i we wszystkich ciężarówkach zarejestrowanych po raz pierwszy pod roku 2028. Zgodnie z rozporządzeniem (UN) nr 131-02, systemy wspomagające hamowanie awaryjne muszą być w stanie wyhamować pojazd jadący z prędkością do 70 km/h, aby uniknąć wypadku z pojazdem poruszającym się lub stojącym. System ABA5 już to potrafi. Zgodnie z nowymi przepisami systemy te muszą też reagować na pieszych i w typowych sytuacjach być w stanie zapobiec wypadkom poprzez wyhamowanie pojazdu jadącego z prędkości do 20 km/h.

System ABA 5 jest wyposażony w system radarów i kamer, które wykrywają ryzyko wypadku z pojazdem jadącym z przodu, z nieruchomą przeszkodą lub osobą przechodzącą przez ulicą, nadjeżdżającą z przeciwka, jadącą własnym pasem lub taką, która ze strachu nagle się zatrzymała. W takiej sytuacji kierowca najpierw otrzymuje ostrzeżenie wizualne i dźwiękowe. Jeśli kierowca nie zareaguje odpowiednio, system może zainicjować częściowe hamowanie. Jeśli kolizja jest nieunikniona, system może uruchomić automatyczne hamowanie awaryjne, aby uniknąć zderzenia, przy prędkości do 50 km/h.

Źródło: Daimler Truck
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels