Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Nowy MAN TGX z D30 wyznacza poziom 50% efektywności

Utworzona: 2025-08-10


Wraz z nowym układem napędowym D30 PowerLion w modelu MAN TGX, MAN Truck & Bus wprowadza nową generację efektywności w transporcie dalekobieżnym. W ramach szeroko zakrojonej kampanii testowej dla prasy branżowej, z udziałem ekspertów z czołowych europejskich magazynów transportowych, nowe PowerLiony pokonały łącznie 33 500 kilometrów – czyli niemal pełen obwód równika.

W niezależnym teście zużycia paliwa MAN TGX, wyposażony w całkowicie nowy silnik D30, zoptymalizowaną skrzynię biegów MAN TipMatic oraz ulepszenia aerodynamiczne, wykazał średnie oszczędności paliwa na poziomie około 5% w porównaniu z poprzednią wersją z silnikiem D26. Na tle obecnych konkurentów testowanych na identycznych trasach, modele MAN TGX o mocy 520 i 560 KM osiągnęły przewagę w zakresie efektywności sięgającą nawet 3,5 litra na 100 kilometrów.

Układ napędowy PowerLion w imponujący sposób pokazuje, jak duży potencjał drzemie we współczesnej technologii silników wysokoprężnych w pojazdach użytkowych. Jest wyjątkowo oszczędny pod względem zużycia paliwa, niskoemisyjny, a jednocześnie na tyle mocny, by nasi klienci mogli z pełnym spokojem realizować każde zadanie transportowe. To rozwiązanie, które przynosi korzyści każdemu – środowisku, firmom transportowym i przyszłości całej branży logistycznej powiedział Friedrich Baumann, członek zarządu ds. sprzedaży i rozwiązań dla klientów w MAN Truck & Bus.


Rekordowe wyniki i entuzjastyczne opinie europejskiej prasy

Po kilku miesiącach kampanii testowych z udziałem przedstawicieli prasy branżowej i jazdami próbnymi w całej Europie, międzynarodowe media specjalistyczne bardzo pozytywnie oceniły nowe pojazdy MAN PowerLion. Szczególnie często podkreślano niskie zużycie paliwa na trasach testowych. Trasy zawsze były identyczne, aby zapewnić porównywalność wyników.

MAN PowerLion – oszczędny i przyjazny środowisku gigant mocy

Sercem nowego układu napędowego PowerLion - potężnym, a zarazem oszczędnym - jest nowy silnik MAN D30. Opracowany dzięki połączonej wiedzy i doświadczeniu Grupy TRATON, sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 13 litrów osiąga niespotykaną dotąd w świecie pojazdów użytkowych sprawność efektywności przekraczającą 50%. Zakres mocy od 380 do 560 KM (moment obrotowy od 2 100 do 2 800 Nm) sprawia, że MAN D30 doskonale radzi sobie z każdym zadaniem transportowym.

Źródło: MAN Truck Bus Polska
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
STALSPEED


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels