To dla nas nie tylko moment dumy, ale także wyraźny sygnał, że przyszłość transportu jest zeroemisyjna. Wspólnie z naszymi partnerami pokazujemy, że zrównoważona logistyka nie jest już tylko wizją, ale codziennością, którą konsekwentnie budujemyPierwszy MAN eTruck na polskich drogach charakteryzuje się wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami. W pojeździe znajduje się 6 pakietów akumulatorów o łącznej pojemności 534 kWh. Rezultatem średniego zużycia energii poniżej 1 kWh/km w połączeniu z rozbudowanymi pakietami baterii jest zasięg na jednym ładowaniu do 500 km.
powiedział Maciej Balanicki, prezes firmy LOGEO Group Logistics.
Każdy nowy elektryczny pojazd w naszej logistyce to najlepszy dowód na to, że elektromobilność działa w praktyce. Zielona logistyka jest korzystna dla wszystkich – dla nas jako firmy, która dąży do dekarbonizacji, dla klimatu i przyszłości oraz dla naszych sąsiadów, ponieważ ograniczamy poziom hałasu. Co istotne, to rozwiązanie jest też efektywne – nie tracimy czasu na ładowanie baterii, ponieważ odbywa się ono w czasie rozładunku towarówMAN eTruck cieszy się rosnącym zainteresowaniem klientów, a w czerwcu tego roku zakład MAN w Monachium otworzył nowy rozdział w swojej długiej historii, rozpoczynając seryjną produkcję elektrycznych ciężarówek.
dodał Wojciech Olasek, dyrektor logistyki w Volkswagen Poznań.
To bardzo ważny moment dla nas wszystkich: naszej marki, całej firmy MAN oraz silnego zespołu MAN Truck & Bus Polska. Dostawa pierwszej elektrycznej ciężarówki w Polsce pokazuje, że zeroemisyjność i dekarbonizacja stają się rzeczywistością i oferują atrakcyjny model biznesowy! Pokazuje również, że marka nie tylko uzupełnia swoje portfolio produktowe, ale także wyznacza początek kolejnej fazy dekarbonizacji transportu. Szczególnie cieszy nas współpraca z naszymi długoletnimi partnerami, którzy konsekwentnie realizują strategię redukcji emisji CO₂MAN eTruck, dzięki modułowej koncepcji akumulatorów, licznym rozstawom osi, kabinom i przystawkom odbioru mocy (PTO) oferuje obecnie ponad milion wariantów konfiguracji! Pojazd jest przygotowany do megawatowego standardu ładowania MCS o mocy do 750 kW, umożliwiając naładowanie akumulatorów w trakcie przerwy kierowcy. Dzienny zasięg wynosi tym samym do 800 km, co w przypadku typowych zastosowań długodystansowych w zupełności wystarcza.
powiedział Claus Wallenstein, dyrektor zarządzający MAN Truck & Bus Polska.
Źródło: MAN Truck & Bus Polska