Wystarczy, że siadasz za kierownicą i już wkraczasz w świat nieprzewidywalności: korki, awarie, zła pogoda, presja czasu. Do tego dochodzi samotność i brak zrozumienia ze strony klientów czy służb kontrolnych wylicza gość podcastu.IVECO, poprzez materiał, nie tylko nagłaśnia problem, ale również promuje konkretne rozwiązania. Francisco Paz podkreśla znaczenie codziennych nawyków – odpowiedniego planowania, regularnych przerw, nawadniania, aktywności fizycznej oraz unikania toksycznych relacji. Wskazuje też na istotną rolę pracodawców, którzy – zwłaszcza w obliczu deficytu kierowców – powinni nie tylko spełniać formalne obowiązki wynikające z prawa pracy, ale również aktywnie wspierać dobrostan psychiczny swoich pracowników. Dbałość o samopoczucie kierowcy staje się dziś nie tylko etycznym wymogiem, ale też inwestycją w jakość i stabilność firmy transportowej.
Jak pokazują przykłady z praktyki Francisco Paza, nawet proste szkolenia z zakresu organizacji pracy czy komunikacji z dyspozytorem potrafią zmniejszyć stres kierowców i ograniczyć liczbę wypadków oraz nieobecności chorobowych. Jak mówi szkoleniowiec nawet zwykłe podziękowanie za pracę potrafi mieć ogromny wpływ.