Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Przewoźnicy zapomniani w planach UE - to się zemści...

Utworzona: 2025-02-02


Unijny sektor motoryzacyjny, aby pozostać konkurencyjny i ekologiczny, wymaga kompleksowych działań, które obejmują zarówno stronę podaży, jak i popytu. Niestety, przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen w swojej nowej strategii, ogłoszonej dzisiaj w Brukseli, pominęła kluczową grupę – komercyjnych operatorów transportu drogowego, co może okazać się dużą stratą dla całej branży.

Sektor transportu drogowego UE jest jednym z najistotniejszych w gospodarce, z ponad milionem komercyjnych dostawców usług transportowych, którzy codziennie korzystają z ponad 7 milionów ciężarówek, autobusów, autokarów, dostawczaków i taksówek. To właśnie oni są głównymi użytkownikami pojazdów w Europie, a ich udział w rozwoju sektora motoryzacyjnego jest niezaprzeczalny.

Jednak w swojej nowej strategii, przewodnicząca Komisji Europejskiej nie uwzględniła tej grupy nabywców i użytkowników pojazdów. Raluca Marian, dyrektor IRU ds. rzecznictwa w UE, podkreśliła, że skuteczna strategia ekologicznego i konkurencyjnego rozwoju motoryzacji musi uwzględniać nie tylko producentów pojazdów, ale także tych, którzy te pojazdy kupują i wykorzystują w codziennej działalności.

Skuteczna strategia budowania bardziej ekologicznego i konkurencyjnego sektora motoryzacyjnego w UE musi koncentrować się nie tylko na czynnikach po stronie podaży, ale także na stronie popytu. Dzisiejsze spotkanie inauguracyjne wyznacza ton dla tego ważnego dialogu strategicznego, ale uwzględnia tylko połowę zagadnienia. A przecież liczy się nie tylko to, co będzie się sprzedawać, ale także to, kto to będzie kupował zauważyła Marian.
Sektor transportu drogowego, reprezentowany przez organizację IRU, wdraża program osiągnięcia celów zerowej emisji netto (IRU Green Compact). Jego realizacja jest możliwa tylko przy ścisłej współpracy organów regulacyjnych, dostawców, związków zawodowych oraz użytkowników transportu. Dlatego też, pominięcie tej grupy nabywców w strategii Komisji Europejskiej może utrudnić wdrażanie kluczowych rozwiązań ekologicznych i technologicznych, które są niezbędne do przyszłego rozwoju sektora.

Mamy nadzieję, że przewodnicząca von der Leyen ostatecznie uzna strategiczne znaczenie ponad miliona firm prowadzących działalność komercyjną w UE i że operatorzy transportu drogowego – od ciężarówek po taksówki – będą włączeni do dialogu strategicznego w miarę jego postępu podsumowała Raluca Marian.
Źródło: IRU
Do ulubionych

Komentarze (4)

~Promil
około miesiąca temu
A ja czekam na ze transport pierd... nie na pysk zupelnie i chcialbym wtedy zobaczyc, zaklady, magazyny i sklepy.. bo teraz w tym eurokolchozie najwiekszymi wrogami sa ci co w nim mieszkaja i pracuja
~Obserwator
około miesiąca temu
Z takimi politykami i z takim kierunkiem ideologii to nie tylko transport p... nie. Może i dobrze to wtedy ludzie się obudzą bo na razie to mają krótki wzrok.
~To wrucy ne?
około miesiąca temu
Nie zapomnieli

Pora na rower!

W przypadku sprzeciwu racje żywnościowe zostaną obcięte o połowę aż do skutku! Jak za Stalina.
~Donald Truck
około miesiąca temu
nie dziwi von der Lenin
Zobacz cały wątek
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRANS VAT Karolina Bukowska, Rafał Sobczak S.C.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels