Sześciopasmowa A1: nowa jakość dla transportu
Od grudnia 2024 roku ruch na odcinku między Lohne/Dinklage a Bramsche odbywa się sześcioma pasami w obu kierunkach. Dzięki zmianie organizacji prac rozbudowę udało się znacznie przyspieszyć.Dostosowanie harmonogramu po zakończeniu prac na jezdni w kierunku Dortmundu pozwoliło nie tylko przyspieszyć realizację inwestycji, ale również zmniejszyć liczbę wypadków na tym odcinku o ponad 50%potwierdziła Elfriede Sauerwein-Braksiek, dyrektorka Autobahn Westfalen.
🚩Nowa organizacja ruchu – dwupasmowa na całej długości – zastosowana podczas modernizacji jezdni w kierunku Bremy wpłynęła także na komfort użytkowników drogi. Pasy o szerokości 3,5 m (główne) i 3,25 m (wyprzedzania) umożliwiły utrzymanie płynności ruchu z prędkością do 100 km/h.
Wyższe bezpieczeństwo, mniejsza liczba wypadków
Zmiana organizacji prac oraz usprawnienia w prowadzeniu ruchu przyniosły znaczącą poprawę bezpieczeństwa. Liczba wypadków spadła już w pierwszych trzech miesiącach o połowę, a później średnia zmniejszyła się z 35 do 13 zdarzeń miesięcznie. Ankieta przeprowadzona wśród kierowców wiosną 2024 roku wykazała, że użytkownicy ocenili bezpieczeństwo na tym odcinku jako „dobre”. Autostrada A1 to kluczowy element transeuropejskiej sieci transportowej Hansalinie. Dzięki zakończeniu rozbudowy między węzłami Lotte/Osnabrück a Ahlhorner Heide, cała trasa zyskała pełne sześć pasów ruchu, co poprawi przepustowość i komfort jazdy dla przewoźników korzystających z tej trasy. Dziennie z odcinka korzysta blisko 77,4 tys. pojazdów, a prognozy wskazują, że do 2030 roku liczba ta wzrośnie do 83 tys.Źródło: Autobahn.de