Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Jedzie ciągnik, ale nie sam...

Utworzona: 2025-01-02


Drogowy transport ciężki - długodystansowy, regionalny i specjalistyczny - nie może się obyć bez naczep. Przypominamy kilka pojazdów ciągnionych i wydarzeń z branży naczepowej, o których pisaliśmy w roku 2024.

Może wjeżdżać do zielonych stref w miastach

W pełni elektryczna naczepa S.KOe COOL firmy Schmitz Cargobull, podpięta do ciągnika sidłowego z napędem elektrycznym, tworzy zeroemisyjny, spełniający normy dotyczące emisji hałasu podczas dostaw nocnych (certyfikat PIEK - poniżej 60 decybeli) zestaw ciężarowy, który może pracować w lokalnej dystrybucji i swobodnie wjeżdżać o każdej porze do zielonych stref w miastach, a także realizować przewozy między centrami logistycznymi. Naczepa wyposażona jest w elektryczny agregat S.CUe o mocy chłodniczej 15 800 W i grzewczej 10 500 W. Testy dowiodły, że w pełni naładowany akumulator, przy temperaturze zewnętrznej 17 stopni C oraz wewnętrznej w całej ładowni 2-5 st. C, zapewnia agregatowi chłodniczemu energię na około 9 godzin pracy (bez otwierania drzwi naczepy). Dodajmy, że naczepa S.KOe COOL wygrała konkurs International Trailer Award 2025 w kategorii "Nadwozie".

Zapewnia zeroemisyjny, wydajny i cichy transport chłodniczy

Naczepy chronione 36 patentami

Na hanowerskich targach IAA Transportation Kässbohrer pokazał naczepy kurtynowe Curtainsider nowej generacji. Powstają przy użyciu zautomatyzowanego spawania przez roboty, a ich podwozie chronione jest antykorozyjną powłoką KTL. Wytrzymałe podwozie odznacza się doskonałą odpornością na skręcanie i działanie sił bocznych, a nadwozie ma m.in. stabilną konstrukcję dachu z systemem napinania K-Tension. Pojazdy wyposażone są w szereg funkcji ułatwiających ich codzienną eksploatację, w tym bezproblemowe i skuteczne mocowanie ładunków. Producent podkreśla, że seria Next Generation jest chroniona 36 patentami i siedmioma wzorami użytkowymi.

Dodajmy, że jedna z naczep tej serii, 12-15 Flexi Curtainsider, została nagrodzona w konkursie International Trailer Award 2025 w kategorii "Podwozie". Naczepę można rozsuwać i składać. Jej standardowa długość wynosi 13,68 m, natomiast po złożeniu pojazd skraca się do 12 metrów, a po całkowitym wydłużeniu uzyskuje 15 m (rozsuwanie i składanie może być wykonywane, gdy naczepa jest załadowana). To dlatego, że 10 krajów UE oraz Wielka Brytania dopuszczają do ruchu naczepy 15-metrowe, natomiast w miastach obowiązuje ograniczenie ich długości do 12 m.

To coś więcej niż tylko pojazdy

Wystarczy zeskanować kod QR i wiadomo, czy wszystko jest OK

Krone Smart Assistant działa jak cyfrowy system operacyjny dla naczepy i umożliwia w każdej chwili dostęp do ważnych informacji o stanie pojazdu. Kierowcy mogą używać standardowego smartfona do zgłaszania uszkodzeń lub wad, a tym samym umożliwiać szybką reakcję na ewentualne problemy, co pozwala unikać niepotrzebnych przestojów. Wystarczy zeskanowanie kodu QR na naczepie, aby przeprowadzić kontrolę pojazdu, generować raporty o brakujących częściach i uszkodzeniach oraz dokumentację pojazdu w czasie rzeczywistym. Informacje są automatycznie rejestrowane w portalu Krone Smart Assistant. Korzystając ze znanych komunikatorów, takich jak WhatsApp, Telegram lub Viber, kierowcy mogą dokumentować stan naczepy, zgłaszać uszkodzenia i wymieniać informacje w swoim ojczystym języku. Za to rozwiązanie niemiecka firma zdobyła nagrodę International Trailer Award 2025 w kategorii „Smart Trailer”.

Maksymalne wsparcie kierowcy

Prawdziwy twardziel z tej złomiarki

Wieluński producent zmodernizował wywrotkę Wielton Scrap Master do przewozu złomu. Już na pierwszy rzut oka widać, że zmianie uległ kształ skrzyni ładunkowej - z typu square na half-pipe. Przebudowano ściany boczne, ścianę przednią i drzwi, a także usunięto podłużnice i poprzeczki z podłogi. Większą sztywność skrzyni w porównaniu z poprzednikiem uzyskano dzięki zastosowaniu stali HARDOX 500TUF oraz obrzeża górnego wykonanego z jednego arkusza blachy ściany bocznej. Obniżenie środka ciężkości skrzyni ładunkowej o 75 mm zapewnia większą stabilność podczs jazdy i rozładunku. W ofercie są 3 wersje skrzyń o objętości 51-55-62 m3.

Wielton z nową wersją wywrotki

Wyjeżdżają z taśmy produkcyjnej z fabryczną telematyką

Webfleet, rozwiązanie Bridgestone do zarządzania flotą, rozszerzył swój program partnerski OEM.connect o obsługę naczep. Pierwszym producentem tego typu pojazdów, który dołączył do programu był Schmitz Cargobull. Dzięki temu partnerstwu operatorzy flot pojazdów ciężarowych mogą łączyć naczepy niemieckiej marki z systemem zarządzania flotą Webfleet Trailer za pośrednictwem fabrycznie montowanych urządzeń telematycznych, eliminując potrzebę instalacji sprzętu na rynku wtórnym. W ten sposób mogą uzyskać dostęp do szczegółowych danych eksploatacyjnych naczepy, aby zwiększyć jej wykorzystanie, skrócić przestoje i poprawić bezpieczeństwo użytkowania. Po podaniu numeru VIN naczepy operator transportowy może ją podłączyć do systemu za pośrednictwem portalu telematycznego Schmitz Cargobull TrailerConnect.

Webfleet i Schmitz Cargobull dla pełnej kontroli nad naczepami

Przewiozą każdy kontener morski

Hanowerskie targi IAA Transportation były miejscem pierwszej prezentacji naczep podkontenerowych Krone Box Liner nowej generacji. Konstrukcyjnie zostały oparte na wielofunkcyjnym systemie modułowym, który umożliwia transport kontenerów morskich wszystkich typów. Dostępnych jest 6 wersji podstawowych: TU40, TU45, TU50, TU55, TU70 i TU75 (cyfra "5" na końcu oznacza wersję z przedłużeniem przednim). Wszystkie naczepy są wykonane z wysokowytrzymalej stali, a ich cechą szczególną jest rurowa rama centralna - lekka i mocna. Są standardowo wyposażone w tylną oś trakcyjną.

Lżejsze, stabilniejsze i jeszcze bardziej wszechstronne

Trzy w jednym oznacza uniwersalność

Goście warszawskich targów TransLogistica Poland mogli obejrzeć z bliska wielofunkcyjną naczepę Wielton Cargo Master Multi, wyposażoną w zsuwane nadwozie OpenBox C+ marki Libner, składające się z dwóch kurtyn bocznych i jednej dachowej. Dzięki takiej konfiguracji jeden pojazd może pełnić trzy funkcje: naczepy kurtynowej, podkontenerowej lub platformy. Wykorzystując jeden pojazd zamiast trzech, przewoźnik może zmniejszyć liczbę środków transportu we flocie, a także ograniczyć przejazdy z pustą ładownią. Naczepę można wykorzystywać do transportu różnych ładunków, w tym np. spaletyzowanych, napojów, materiałów budowlanych czy kontenerów.

Cargo Master Multi może być naczepą kurtynową, podkontenerową lub platformą

Chcą się wzmocnić

Wraz z zakupem udziałów w firmie Schwarzmüller kierownictwo Krone ogłosiło zawarcie partnerstwa obu firm w obszarze pojazdów użytkowych. Dzięki tej współpracy firmy chcą wzmocnić sieć produkcyjną i usługową poprzez oferowanie kompletnej gamy pojazdów i związanych z ich obsługą usług. Austriacka grupa Schwarzmüller ma 4 zakłady produkcyjne w Europie, zatrudnia prawie 2000 pracowników i generuje roczne obroty na poziomie ok. 390 mln euro. Firma produkuje pojazdy przeznaczone do różnych zastosowań, m.in. transportu długodystansowego, sektora budowlanego i przewozów specjalistycznych, które charakteryzują się m.in. lekką konstrukcją, dużą wytrzymałością i możliwościami dostosowania do indywidualnych potrzeb klientów. Porfolio produktów obejmuje m.in. naczepy kurtynowe, wywrotki, cysterny, niskopodwoziowe, a także przyczepy i zabudowy.

Strategiczne partnerstwo producentów naczep
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels