Testy całego elektrycznego zestawu transportowego, obejmującego zarówno ciągnik, jak i naczepę, które są w pełni elektryczne potrwają przez najbliższy tydzień. Weryfikacja w pełni elektrycznego zestawu ma na celu zbadanie efektywności i niezawodności rozwiązań transportowych z alternatywnym źródłem zasilania, stanowiących ważny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju oraz redukcji emisji CO
2 w branży logistycznej. Dzięki nowoczesnym technologiom Frigo Logistics dąży do optymalizacji procesów transportowych, co przyczyni się do bardziej zrównoważonych dostaw produktów wymagających kontrolowanej temperatury.
Od wielu lat współpracujemy z La Lorraine i cieszymy się, że dziś możemy wspólnie podjąć nowy krok w rozwoju naszej współpracy, testując nowoczesny zestaw elektryczny, który został udostępniony nam do testów przez EWT Automotive Polska Sp. z o.o. Testując elektryczne ciągniki i naczepy, mamy nadzieję na opracowanie efektywnych rozwiązań, które przyniosą korzyści zarówno naszym klientom, jak i całej branży powiedział Krzysztof Pawlik, dyrektor zarządzający ds. transportu Frigo Logistics.
Ciągniki i naczepy elektryczne będące przedmiotem testów, charakteryzują się nowoczesnym designem oraz zaawansowanymi systemami zarządzania energią. Analizowane będą m.in. ich wydajność, zasięg oraz koszty eksploatacji w kontekście transportu produktów mrożonych, które wymagają szczególnych warunków przewozu.
Test zestawów elektrycznych to dla nas ważny krok w realizacji celów środowiskowych. Już teraz w naszej Piekarni korzystamy w 100% z energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych, co podkreśla nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój. To także istotny moment w ramach współpracy La Lorraine Polska i Frigo Logistics, która pokazuje, że wspólnie możemy wyznaczać nowe standardy w zakresie transportu. Traktujemy ten test jako jeden z wielu etapów podróży do zmniejszenia emisyjności transportu, zgodnie z ambitnymi celami środowiskowymi naszej grupy podkreśla Łukasz Seweryn, dyrektor łańcucha dostaw i logistyki, La Lorraine Polska.
Źródło: Frigo Logistics