Mercedes eActros 300 LS to najwyższej klasy ciągnik elektryczny. Pojazd jest wyposażony w wysokonapięciową oś napędową RE440, systemy asystujące, które zwiększają bezpieczeństwo, m.in. asystenta utrzymania pasa ruchu, regulację przechyłów, system kontroli ciśnienia w oponach, multimedialny kokpit czy inteligentny system ładowania zapewniający intuicyjność procesu.
Niezawodna flota jest podstawą naszej działalności, dlatego inwestujemy w jej rozwój. Testujemy nowe rozwiązania dostępne na rynku, na który coraz śmielej wkraczają pojazdy z napędem elektrycznym. Będziemy rozwijali naszą flotę właśnie w kierunku elektromobilności, wybierając rozwiązania dopasowane do potrzeb naszych oraz naszych partnerów biznesowych. To właśnie dlatego obecnie testujemy nowy model elektrycznego Mercedesa wspólnie z naszym wieloletnim partnerem – firmą FRoSTA. Takie rozwiązania to krok w kierunku redukowania śladu węglowego i wprowadzania rozwiązań prośrodowiskowych. Ten aspekt działalności jest ważny i dla nas, i dla naszych klientów wyjaśnia Krzysztof Pawlik, dyrektor zarządzający ds. transportu Frigo Logistics.
Udział w testach samochodu elektrycznego to dla FRoSTY kolejny krok na drodze realizacji celów strategicznych na rzecz ochrony środowiska i redukcji śladu węglowego. Dodatkowo, dzięki współpracy z Frigo Logistics, partnerem znanym z doświadczenia oraz otwartym na wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, możemy dokładnie poznawać wyzwania i korzyści związane z elektryfikacją transportu zarówno od strony planistycznej, jak i infrastruktury mówi Paweł Wojciechowski, Dyrektor Handlowy na Polskę i Europę Centralną, FRoSTA.W ramach planu rozwoju floty Frigo Logistics i inwestycji w nowe pojazdy firma planuje również przeprowadzanie kolejnych testów obejmujących m.in. naczepy. Finalne decyzje związane z zakupem nowych pojazdów, w tym elektrycznych, planowane są wstępnie na drugą połowę roku, po zakończeniu wszystkich zaplanowanych testów.
Źródło: Frigo Logistics