Elektryfikacja floty to jeden ze sposobów na ograniczenie emisji CO2. Dlatego nieustannie przyglądamy się rosnącej ofercie elektrycznych pojazdów ciężarowych oraz chłodni zasilanych elektrycznie i sprawdzamy dostępne opcje. Tym razem przeprowadzamy dwutygodniowe testy z firmami AddVolt i DAF. Nasz biznes jest szczególnie wymagający z uwagi na konieczność bezwzględnego zachowania łańcucha chłodniczego i utrzymania ujemnych temperatur, dlatego nie mogę się doczekać ich wynikówTestowany pojazd, dzięki przystosowaniu do spalania paliwa HVO (hydrorafinowany olej roślinny), umożliwia znaczne obniżenie emisji dwutlenku węgla, jednocześnie zachowując wszystkie korzyści płynące z tradycyjnego napędu, w tym przede wszystkim duży zasięg. Paliwo produkowane z odpadów i tłuszczów pochodzących z przemysłu spożywczego gwarantuje redukcję ogólnej emisji CO2 (od produkcji do użytkowania) nawet o 90% – w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym. Wszystkie modele DAF nowej generacji są przygotowane do korzystania z tego paliwa bez konieczności dokonywania jakichkolwiek modyfikacji.
mówi Krzysztof Pawlik, dyrektor transportu we Frigo Logistics.
DAF jest wyposażony w przyjazny środowisku, nieinwazyjny system elektryczny typu plug-in hybrid, który zasila agregat chłodniczy w pojeździe. Wykorzystuje w tym celu baterię litowo-jonową, która może być ładowana z gniazda lub doładowywana generatorem kinetycznym AddVolt z energii odzyskiwanej podczas ruchu pojazdu.
W tym rozwiązaniu praktycznie całkowicie eliminujemy wykorzystanie paliwa do celów pracy agregatu, zapewniając autonomię chłodniczą nawet na 8 godzin pracy. W efekcie znacząco redukujemy koszty eksploatacji i równocześnie ograniczamy emisję CO2, a także poziom hałasu, co wpływa korzystnie nie tylko na kierowców, ale również na mieszkańców osiedli, w których auta są rozładowywane, często w godzinach porannych. Wszystko co najważniejsze jest zilustrowane w telematyce MyAddvolt, przeznaczonej do informowania zarządcy floty o realizowanych oszczędnościachFrigo Logistics dostarcza produkty wymagające kontrolowanych temperatur do ponad 4500 punktów w całej Polsce. Firma ma 10 centrów dystrybucyjnych i jest w trakcie realizacji planu inwestycyjnego o wartości 200 mln zł, który zwiększy jej możliwości dystrybucyjne w najbliższych latach.
mówi Sławomir Olijarczyk, Sales & Business Development Poland w Addvolt.
Źródło: Frigo Logistics