Korzyści dla transportu
Wprowadzenie wzajemnego uznawania badań technicznych w całej UE mogłoby przynieść:◾ redukcję pustych przebiegów o 189 mln km rocznie;
◾ zmniejszenie emisji CO2 o 80 000 ton;
◾ mniejsze korki na drogach.
Wykorzystanie technologii do zmiany systemu
Innowacyjne rozwiązania, takie jak telematyka i systemy monitorowania wydajności hamowania (EBPMS) pozwalają monitorować stan pojazdów w czasie rzeczywistym. Dzięki temu potencjalne problemy mogą być wykrywane i rozwiązywane na bieżąco. Jan van Vugt, globalny dyrektor ds. konserwacji w Grupie TIP zauważa, że zastosowanie telematyki może zrewolucjonizować sposób przeprowadzania badań technicznych, pozwalając na ich realizację tam, gdzie pojazdy są eksploatowane.Przykładem takiego efektywnego podejścia jest porozumienie między Holandią a Belgią, które umożliwia przeprowadzanie badań technicznych naczep holenderskich w Belgii. Dzięki temu ograniczono puste przebiegi o 14,5 mln km rocznie, co pozwoliło zmniejszyć emisje CO2 o 6170 ton i zredukować korki o 1692 km. Reforma systemu badań technicznych to szansa na lepsze dostosowanie przepisów do współczesnych realiów transportu międzynarodowego. Przygotowując się na nią już teraz, firmy mogą nie tylko ograniczyć koszty, ale również zwiększyć swoją konkurencyjność i przyczynić się do zrównoważonego rozwoju sektora.
Źródło: TIP