Dzięki zasięgowi 500 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora nasz eActros 600 jest przeznaczony do transportu dalekobieżnego w Europie, który odpowiada za dwie trzecie emisji CO2 w ciężkim transporcie drogowym. Dlatego nasza elektryczna ciężarówka będzie miała ogromne znaczeniePrzypomnijmy: eActros 600 dysponuje trzema pakietami akumulatorów o pojemności 207 kWh każdy. Oferują one zainstalowaną łączną pojemność 621 kWh. Zapewnia to zasięg 500 km bez ładowania pośredniego - osiągany w realistycznych warunkach transportu zestawem ciężarowym o dmc 40 ton.
powiedziała podczas uroczystości Karin Rådström.

Podejmujemy transformację na wszystkich poziomach naszej sieci produkcyjnej - również w zakresie produkcji neutralnej pod względem emisji CO2 i naszego własnego łańcucha dostaw. Już dziś zaopatrujemy się w elektryczne samochody ciężarowe, a kompletna elektryfikacja transportu dostawczego w zakładzie w Wörth ma nastąpić do końca 2026 roku - eActros 600 odegra w tym decydującą rolę
skomentował Jürgen Distl, kierownik Mercedes-Benz Trucks Operations.
Kompletna zabudowa odbywa się w hali produkcyjnej
"Sześćsetka" jest produkowana na istniejącej linii montażowej typoszeregu A równolegle i elastycznie obok samochodów ciężarowych z napędem wysokoprężnym. W tej samej hali produkcyjnej otrzymuje również wszystkie komponenty elektryczne. Na końcu taśmy następuje uruchomienie całego systemu. Od tego momentu ciężarówka jest gotowa do jazdy i przechodzi ostatecznie proces wykończenia i odbioru końcowego, tak jak wszystkie inne pojazdy.Tym samym eActros 600 jest pierwszą elektryczną ciężarówką z Wörth, której kompletna zabudowa odbywa się w hali produkcyjnej. Dotychczasowe modele "elektryków", czyli eActros 300/400 i eEconic, opuszczają halę produkcyjną w celu montażu elektrycznych komponentów napędu, aby zostać zelektryfikowane w Future Truck Center w Wörth.
Jak wcześniej informowaliśmy, zakłady koncernu w Mannheim, Kassel i Gaggenau odgrywają ważną rolę w produkcji eActrosa 600. Dostarczają one niezbędnych komponentów, takich jak oś elektryczna, części do skrzyni biegów oraz moduł przedni, który łączy liczne komponenty wysokiego i niskiego napięcia i znajduje się w dawnej przestrzeni montażowej silnika spalinowego.
Około 3300 szkoleń dla pracowników
Ponieważ procesy produkcyjne pojazdów z napędami alternatywnymi stawiają szczególne wymagania pracownikom, firma dokłada starań, aby podwyższać ich kwalifikacje oraz rekrutować nowe talenty, np. w dziedzinie zelektryfikowanego układu napędowego. Celem zakładowego centrum kształcenia i doskonalenia zawodowego w Wörth jest przygotowanie pracowników do wykonywania zadań związanych z nowymi pojazdami. Tylko w 2023 r. przeprowadzono tutaj około 3300 szkoleń dla pracowników w zakresie nowych technologii akumulatorów, wysokiego napięcia i wodoru. Centrum wykonuje zatem ważną pracę w ramach transformacji.
Na drodze do fabryki neutralnej dla klimatu
Zakład w Wörth intensywnie pracuje nad osiągnięciem produkcji przyjaznej dla klimatu. Już od 2022 r. produkuje w sposób neutralny pod względem emisji CO2 m.in. poprzez zakup energii elektrycznej ze słońca, wiatru i wody, a także zakup certyfikatów kompensacyjnych. Fabryka promuje również własną produkcję energii do produkcji, np. poprzez wykorzystanie systemów fotowoltaicznych. W 2023 r. Daimler Truck wspólnie z EnBW i miastem Wörth am Rhein założyli spółkę joint venture "WärmeWerk Wörth", której celem jest wypróbowanie możliwości zasilania energią zakładu produkcyjnego oraz budynków w mieście za pomocą geotermii.Latem 2021 r. kierownictwo przedsiębiorstwa i rada zakładowa uzgodniły ukierunkowanie zakładu jako centrum transportu przyszłości w sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Trucks. Pakiet na przyszłość obejmuje zrównoważoną produkcję seryjną samochodów ciężarowych z napędem akumulatorowym i wodorowymi ogniwami paliwowymi w Wörth, dalszy rozwój kwalifikacji pracowników w ramach tej transformacji oraz produkcję neutralną pod względem emisji CO2.

Źródło: Daimler Truck