Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Czas start! Ruszyła elastyczna produkcja eActrosa 600 w Wörth

Utworzona: 2024-11-25


W zakładzie Mercedes-Benz w Wörth uroczyście rozpoczęto produkcję eActrosa 600 do transportu dalekobieżnego. Jest to trzeci model ciężarówki z napędem akumulatorowo-elektrycznym, która trafiła do produkcji seryjnej, a równocześnie pierwszy "elektryk" z tego zakładu, którego montaż odbywa się w jednej hali produkcyjnej.

Rozpoczęcie produkcji seryjnej eActrosa 600 świętowano w obecności Karin Rådström, CEO Daimler Truck, Danieli Schmitt, ministry gospodarki, transportu, rolnictwa i uprawy winorośli w Nadrenii-Palatynacie, a także Jürgena Distla, szefa Mercedes-Benz Trucks Operations, Andreasa Bachhofera, szefa zakładu w Wörth i produkcji w Mercedes-Benz Trucks, oraz Michaela Brechta, przewodniczącego Ogólnej Rady Zakładowej Daimler Truck.

Dzięki zasięgowi 500 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora nasz eActros 600 jest przeznaczony do transportu dalekobieżnego w Europie, który odpowiada za dwie trzecie emisji CO2 w ciężkim transporcie drogowym. Dlatego nasza elektryczna ciężarówka będzie miała ogromne znaczenie
powiedziała podczas uroczystości Karin Rådström.
Przypomnijmy: eActros 600 dysponuje trzema pakietami akumulatorów o pojemności 207 kWh każdy. Oferują one zainstalowaną łączną pojemność 621 kWh. Zapewnia to zasięg 500 km bez ładowania pośredniego - osiągany w realistycznych warunkach transportu zestawem ciężarowym o dmc 40 ton.


Podejmujemy transformację na wszystkich poziomach naszej sieci produkcyjnej - również w zakresie produkcji neutralnej pod względem emisji CO2 i naszego własnego łańcucha dostaw. Już dziś zaopatrujemy się w elektryczne samochody ciężarowe, a kompletna elektryfikacja transportu dostawczego w zakładzie w Wörth ma nastąpić do końca 2026 roku - eActros 600 odegra w tym decydującą rolę
skomentował Jürgen Distl, kierownik Mercedes-Benz Trucks Operations.

Kompletna zabudowa odbywa się w hali produkcyjnej

"Sześćsetka" jest produkowana na istniejącej linii montażowej typoszeregu A równolegle i elastycznie obok samochodów ciężarowych z napędem wysokoprężnym. W tej samej hali produkcyjnej otrzymuje również wszystkie komponenty elektryczne. Na końcu taśmy następuje uruchomienie całego systemu. Od tego momentu ciężarówka jest gotowa do jazdy i przechodzi ostatecznie proces wykończenia i odbioru końcowego, tak jak wszystkie inne pojazdy.

Tym samym eActros 600 jest pierwszą elektryczną ciężarówką z Wörth, której kompletna zabudowa odbywa się w hali produkcyjnej. Dotychczasowe modele "elektryków", czyli eActros 300/400 i eEconic, opuszczają halę produkcyjną w celu montażu elektrycznych komponentów napędu, aby zostać zelektryfikowane w Future Truck Center w Wörth.

Jak wcześniej informowaliśmy, zakłady koncernu w Mannheim, Kassel i Gaggenau odgrywają ważną rolę w produkcji eActrosa 600. Dostarczają one niezbędnych komponentów, takich jak oś elektryczna, części do skrzyni biegów oraz moduł przedni, który łączy liczne komponenty wysokiego i niskiego napięcia i znajduje się w dawnej przestrzeni montażowej silnika spalinowego.

Około 3300 szkoleń dla pracowników

Ponieważ procesy produkcyjne pojazdów z napędami alternatywnymi stawiają szczególne wymagania pracownikom, firma dokłada starań, aby podwyższać ich kwalifikacje oraz rekrutować nowe talenty, np. w dziedzinie zelektryfikowanego układu napędowego. Celem zakładowego centrum kształcenia i doskonalenia zawodowego w Wörth jest przygotowanie pracowników do wykonywania zadań związanych z nowymi pojazdami. Tylko w 2023 r. przeprowadzono tutaj około 3300 szkoleń dla pracowników w zakresie nowych technologii akumulatorów, wysokiego napięcia i wodoru. Centrum wykonuje zatem ważną pracę w ramach transformacji.


Na drodze do fabryki neutralnej dla klimatu

Zakład w Wörth intensywnie pracuje nad osiągnięciem produkcji przyjaznej dla klimatu. Już od 2022 r. produkuje w sposób neutralny pod względem emisji CO2 m.in. poprzez zakup energii elektrycznej ze słońca, wiatru i wody, a także zakup certyfikatów kompensacyjnych. Fabryka promuje również własną produkcję energii do produkcji, np. poprzez wykorzystanie systemów fotowoltaicznych. W 2023 r. Daimler Truck wspólnie z EnBW i miastem Wörth am Rhein założyli spółkę joint venture "WärmeWerk Wörth", której celem jest wypróbowanie możliwości zasilania energią zakładu produkcyjnego oraz budynków w mieście za pomocą geotermii.

Latem 2021 r. kierownictwo przedsiębiorstwa i rada zakładowa uzgodniły ukierunkowanie zakładu jako centrum transportu przyszłości w sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Trucks. Pakiet na przyszłość obejmuje zrównoważoną produkcję seryjną samochodów ciężarowych z napędem akumulatorowym i wodorowymi ogniwami paliwowymi w Wörth, dalszy rozwój kwalifikacji pracowników w ramach tej transformacji oraz produkcję neutralną pod względem emisji CO2.


Źródło: Daimler Truck
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels