Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Bez polityki transportowej przewoźników czeka prosta droga do zamykania firm

Utworzona: 2024-08-04


23 lipca 2024 r. w Sejmie odbyło się wspólne posiedzenie Komisji Gospodarki i Rozwoju oraz Komisji Infrastruktury. Dyskusja dotyczyła możliwych kierunków wsparcia w obliczu kryzysu w branży transportowej. W debacie uczestniczyli prezes ZMPD Jan Buczek oraz dyrektor Departamentu Transportu ZMPD Piotr Mikiel.

Prezes ZMPD Jan Buczek w emocjonalnym przemówieniu podkreślił kluczowe problemy międzynarodowego transportu drogowego, szczególnie akcentując brak współpracy poprzedniego rządu z przedstawicielami branży. Zaznaczył, że decyzje takie jak wprowadzenie Polskiego Ładu czy nagłe zamknięcie granicy z Białorusią miały negatywne konsekwencje dla przedsiębiorców.

Politycy odpowiedzialni za naszą branżę nie brali pod uwagę gospodarczych skutków swoich decyzji. Zamknęli granicę z Białorusią bez uzasadnienia i bez żadnej formy ochrony czy wsparcia dla poszkodowanych przedsiębiorców Wydawało się, że czas trudnych rozmów z rządem już minął. Po wyborach panował duży entuzjazm i nadzieja, że teraz naprawimy błędy i usuniemy bariery, z którymi na co dzień borykają się nasi przewoźnicy. Przedstawiamy nowemu rządowi kolejne propozycje naprawy tego, co zostało zepsute, jednak okazuje się, że utknęliśmy w trudnej do opisania sytuacji. Mimo dyskusji i podejmowanych działań, efektów nadal brak. Od powołania nowego rządu minęło pół roku, a przewoźnicy masowo wycofują się z rynku. Ponad 80 proc. transportowców to mali przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, z których wielu przestało już walczyć o przetrwanie powiedział Jan Buczek.
Różne decyzje są podejmowane bez konsultacji z przewoźnikami, nakładając na nich kolejne obciążenia, takie jak obowiązkowa wymiana tachografów. Jan Buczek zwrócił uwagę na brak polityki transportowej jako kluczowy problem. Zauważył, że od lat brakuje debaty na temat wykorzystania położenia geograficznego Polski. Według prezesa ZMPD, jeśli sytuacja się nie zmieni, wiele firm transportowych będzie musiało zamknąć działalność. Podkreślił, że konieczne jest działanie, które umożliwi firmom powrót na utracone rynki, co przyniesie korzyści w postaci podatków. Dodał, że pilnie trzeba zastanowić się, co można zrobić, aby uchronić branżę przed upadkiem, ponieważ jutro może być za późno.


Źródło: ZMPD
Do ulubionych

Komentarze (65)

~Dziady
8 mies. temu
Wy dziady!!! Paskudne obrzydliwe dziady w osranych gumofilcach!!! Dalej was te tachografy bolą? Mieliście tyle czasu na to, można było odkładać systematycznie pieniądze na ich wymianę. Wy dziady obrzydliwe ale na nowe mieszkania, domu dla synków i córeczek to was stać!!! Na nowe BMW czy nawet nowe klamoty do firmy po 500. 000 zł. Wy dziady wyzdychajcie do do jednego. Zostaną porządne firmy z zasadami, prawdziwi przewoźnicy i biznesmeni a nie dziady podrabiane w gumiakach w gnoju i ze słomą wystająca.
~Dziad
8 mies. temu
Ok, bardzo dobrze. Działalność jak każda inna-nie opłaca się? Zamykać i na magazyn widlakiem jeździć, tłuste koty.
~Elo
8 mies. temu
Bardzo dobrze, oby to się stało w końcu, bo na razie to słyszę tylko płacz i narzekanie, a tu trzeba działać. za dużo tych tirów jeździ, szkoda kierowców, że z takimi bydlakami muszą pracować.
~Maorolny
8 mies. temu
Na szczęście mnie i łysego nie obowiązują żadne tachografy
Jesteśmy maorolni a transport na własny użytek wokół własnego gospodarstwa rolnego. A to że mamy sieć gospodarstw rolnych w każdym województwie nasze premiumki pomykają po całej Polsce z szoferem bez tachografu ani umowy o pracę. Za szofera opłaca się raz na 3 miesiące Krus 450 zł do tego ma 30gr od km a w czasie wolnym zawsze może orać pole. Dlatego kryzys przetrwają maorolni
~K.
8 mies. temu
Proponuję Panu kierowcy zrobić eksperyment na olx Dac ogłoszenie i zobaczyć ilu kolegów już dziś szuka pracy w sezonie wakacyjnym Potem pomyśleć co będzie się działo Firemki znikają a oni zostają z niczym Więc może sprawdźcie sami co się dzieje na rynku za 129zl
Zobacz cały wątek
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels