Organizowany na podwarszawskim Torze Modlin piknik elektromobilności EV Experience to największe tego typu wydarzenie w Polsce. W poprzednich dwóch latach goście imprezy testowali wyłącznie elektryczne samochody osobowe i dostawcze. W tym roku po raz pierwszy mieli okazję doświadczyć jazdy ciężarówkami z napędem bateryjnym. Daimler Truck Polska od kilku miesięcy prowadzi wśród klientów intensywny program testów swoich elektrycznych modeli: eActrosa 300 oraz 400. Podczas pikniku EV Experience, każdy – zarówno przedstawiciele biznesu, jak i osoby prywatne – mógł przekonać się osobiście, jak wygląda jazda zarówno tymi pojazdami, jak i lekką ciężarówką FUSO eCanter.
Jako pionierzy innowacji w zakresie napędów zeroemisyjnych i największy producent samochodów ciężarowych na świecie zdajemy sobie sprawę, że wiele osób nie ma jeszcze świadomości, że elektromobilność to również samochody ciężarowe. Dlatego postanowiliśmy wziąć udział
w tym wydarzeniu i zademonstrować szerzej możliwości naszej elektrycznej floty marek Mercedes-Benz Trucks i FUSO. Pojazdy te już zaspakajają potrzeby transportu na średnie i krótkie dystanse, przede wszystkim w środowisku miejskim, a już w tym roku dołączy do nich nasz najnowszy produkt: eActros 600 do transportu dalekobieżnego, oferujący zasięg ok. 500 km mówi Igor Kaczorkiewicz, Head of Product & Marketing, PR Daimler Truck Polska.
Na torze w Modlinie pojawiły się samochody z demonstracyjnej floty Daimler Truck Polska: eActros 300 Tractor, eActros 400 z zabudową kontenerową oraz dwa modele FUSO eCanter – w zabudowie izotermy oraz kontenerowej. Jazdy testowe podczas imprezy prowadzili profesjonalni trenerzy TruckTraining, którzy jednocześnie odpowiadali na wszystkie pytania dotyczące technologii pojazdów, techniki jazdy i eksploatacji. Atrakcją była wyjątkowa możliwość samodzielnego prowadzenia ciężarówki na torze przez osoby posiadające prawo jazdy kategorii B. Chętni mogli także zasięgnąć cennych informacji o pojazdach elektrycznych na stoisku Daimler Truck Polska, gdzie dyżurowali eksperci. Każdy gość mógł też otrzymać atrakcyjny gadżet, za pomocą którego można było zapoznać się w niekonwencjonalny sposób z technologią eActrosa 600. Specjalne okulary VR po zeskanowaniu kodu QR umożliwiały za pomocą aplikacji wirtualny spacer.
Polska jest liderem transportu w Europie, jednak, aby utrzymać tę pozycję nasi przewoźnicy będą musieli stawić czoło transformacji: opłaty drogowe za transport pojazdami spalinowymi już wzrosły ponad dwukrotnie, a klienci coraz częściej oczekują oferty przewozów zeroemisyjnych. Wiele się mówi o wysokiej cenie elektrycznych samochodów, jednak w przypadku firm transportowych liczy się nie tylko koszt zakupu, ale tzw. TCO (Total Cost Ownership). Jeśli weźmiemy pod uwagę dopłaty państwowe, które mają ruszyć w drugiej połowie roku, zerowe opłaty drogowe, a także niższe koszty eksploatacji, szczególnie przy wykorzystaniu prądu z fotowoltaiki, to okaże się, że w wielu zastosowaniach pojazd elektryczny może być bardziej korzystnym rozwiązaniem niż spalinowy. Jednocześnie poziom wiedzy o elektromobilności w transporcie ciężkim wciąż jest niski i jednym z ważniejszych wyzwań jest edukacja, rozbrajanie mitów na ten temat. Staramy się to robić zarówno wewnętrznie – udostępniając klientom w całej Polsce nasze pojazdy demonstracyjne do testów podczas normalnej eksploatacji i wspierając ich przy pomocy naszych eConsultantów – jak i zewnętrznie, we współpracy z różnymi organizacjami, między innym Polskim Stowarzyszeniem Nowej Mobilności. Wydarzenia takie jak EV Experience są do tego doskonałą okazją, bo tu właśnie można się osobiście przekonać, jakie możliwości kryją nasze pojazdy elektryczne i jakie perspektywy rozwoju oferuje transformacja mówi Igor Kaczorkiewicz.
Źródło: Daimler Truck Polska