Autonomiczna ciężarówka XCIENT Fuel Cell przechodzi obecnie proces wstępnej oceny w USA. Jest to pierwszy w tym kraju program testów autonomicznej ciężarówki klasy 8 zasilanej ogniwami paliwowymi. Współpraca obu firm ma na celu pokazanie, że tego typu pojazdy mogą pomóc w poprawie wydajności, bezpieczeństwa i ekologiczności transportu drogowego. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2020 roku model jest wykorzystywany w działalności komercyjnej w ośmiu krajach świata.
Na zeszłorocznych targach ACT Expo Hyundai zaprezentował ciągnik XCIENT Fuel Cell w układzie 6x4, napędzany dwoma zestawami wodorowych ogniw paliwowych o mocy 90 kW i silnikiem elektrycznym o mocy 350 kW, które zapewniają zasięg przekraczający 700 km na jednym ładowaniu, nawet przy pełnym załadunku. System jazdy autonomicznej SuperDrive™ firmy Plus jest wdrażany w USA, Europie i Australii. Wykorzystuje zestaw najnowocześniejszych czujników, w tym LiDARy, radary i kamery, aby rozpoznawać otoczenie, planować, przewidywać i samodzielnie prowadzić pojazd.
Źródło: Hyundai Motor Company
Utworzona: 2024-06-05